رئیس دانشگاه سوره در گفت‌وگو با پانا:

دانش‌آموزان حاضر در رویداد «یک‌صدا ایران» مهم‌ترین فعالان هنری و رسانه‌ای کشور در آینده هستند

باید نهادهای مختلف زمینه‌های راهنمایی دانش‌آموزان را با توجه به علایق خود، به‌سمت هنر و رسانه آماده کنند تا کودکان و نوجوانان علاقه‌مند، در این حوزه‌ها به مسیر خود ادامه دهند

تهران (پانا) - مدیر دانشگاه سوره معتقد است مهم‌ترین افراد رسانه‌ای کشور، مهم‌ترین سینماگران آینده و حتی مهم‌ترین هنرمندان آینده ایران در سال‌های آینده، امروز در رویدادهایی همچون «یک‌صدا ایران» حضور دارند.

کد مطلب: ۱۳۱۵۴۵۴
لینک کوتاه کپی شد
دانش‌آموزان حاضر در رویداد «یک‌صدا ایران» مهم‌ترین فعالان هنری و رسانه‌ای کشور در آینده هستند

محمدحسین ساعی درباره برگزاری رویدادهایی ویژه نوجوانان مانند "یک‌صدا ایران" به پانا گفت: «قبل از هرچیزی باید بگویم که در حوزه رسانه و حتی در قسمت‌های مختلف هنری مانند سینما، تئاتر، نقاشی و... که ابعاد رسانه‌ای دارند، بسیار کم‌کاری کرده‌ایم و حتی اگر بخواهیم به‌صورت متمرکز کار ۱۰ برابری انجام دهیم، باز هم جای فعالیت بیستر وجود دارد.»

وی افزود: «زمانی که از آمار و اعداد تولیدات ارسالی دانش‌آموزان در زمینه تولید محتوای رسانه‌ای آگاه شدم و از اتفاقات بزرگی که قرار است پس از این رویداد برای دانش‌آموزان برتر و ممتاز رخ دهد اطلاع یافتم، تعجبم برانگیخته شد و دلیل آن‌ چیزی نیست جز آگاهی دانش‌‌آموزان عزیز ما در زمینه تولید آثار فاخر که خدمتی بسیار بزرگ و صحیح است و منجر به تقویت نسل‌ها برای آینده می‌شود.»

رئیس دانشگاه سوره با بیان اینکه رویداد "یک‌صدا ایران" اتفاقی خوش‌یمن است، اظهار داشت: «همه آثاری که توسط دانش‌آموزان طراحی می‌شود باید پردازش شود تا از بین استعدادهای درخشان، نفرات برتر انتخاب شوند. ما باید مطمئن باشیم که بسیاری از افرادی که طی چندوقت اخیر آثار خود را ارسال کردند و حالا در این رویداد بزرگ برای تولید محتوا حضور دارند، مهم‌ترین افراد رسانه‌ای کشور در سال‌های بعد، مهم‌ترین سینماگران آینده کشور و حتی مهم‌ترین هنرمندان آینده کشور می‌شوند. در نتیجه برگزاری چنین رویدادی بسیار مفید است و جای تقدیر و تشکر دارد.»

وی ادامه داد: «در چنین رویدادهایی باید فرایند شناسایی نخبگان فراهم شود تا با یکدیگر شبکه‌سازی کنند و بتوانند کارهای حرفه‌ای بسیاری انجام دهند.»

ساعی با بیان این موضوع که در سال‌های اخیر رشد برگزاری جشنواره‌ها و رویدادها از لحاظ کمی قابل توجه بوده است، بیان کرد: «متاسفانه بحث اصلی در این خصوص عدم اهتمام بعدی به نفرات برگزیده، محصولات تولید شده و به‌صورت کلی رها کردن دانش‌آموزان و افراد شرکت‌کننده است. برای مثال فرض کنیم جشنواره‌های خوبی در حوزه تولید انیمیشن و کشف استعدادهای برتر در این زمینه برگزار شده است و حتی نفرات برتر در این زمینه‌ها شناسایی شده‌اند و آثار آن‌ها به‌صورت دقیق مورد پردازش قرار گرفته، اما آیا کسی پس از اتمام جشنواره به سراغ آن‌ها رفته است و خواهد رفت؟ آیا شخص و نهادی کمک و راهنمایی لازم را به آن‌ها می‌کند؟ اگر واقع‌بین باشیم باید اذعان کنیم متاسفانه کسی به سراغ این نفرات برتر نمی‌رود. مبحث مورد تاکید همراهی با این افراد در ادامه راه برای هرچه بیشتر شکوفا شدن استعدادها و بهره‌برداری صحیح از دانش آن‌ها است.»

رئیس دانشگاه سوره در پایان با اشاره به این موضوع که در حال حاضر به‌صورت معمول فضای انتخاب رشته و فضای سوق دادن دانش‌آموزان به‌سمت رشته‌هایی که در حوزه رسانه و هنر قرار دارد، بسیار کمرنگ است گفت: «هدایت‌های تحصیلی صحیحی را در این خصوص باید شاهد باشیم و نهادهایی مانند اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان، وزارت آموزش پرورش و... زمینه‌های راهنمایی دانش‌آموزان را با توجه به علایق خود، به‌سمت هنر و رسانه آماده کنند تا کودکان و نوجوانان علاقه‌مند، در این حوزه‌ها به مسیر خود ادامه دهند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار