برگزاری کارگاه آموزشی سواد رسانه در شهر کهک قم

قم (پانا) - کارگاه آموزشی آشنایی با سواد رسانه با حضور بانوان فعال در فضای مجازی در تالار امام علی(ع) شهر کهک قم برگزار شد.

کد مطلب: ۱۳۰۷۸۶۹
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری کارگاه آموزشی سواد رسانه در شهر کهک قم

کارگاه آموزشی آشنایی با سواد رسانه با حضور بانوان بسیجی فعال در فضای مجازی و فرماندهان پایگاه های شهرستان کهک، در تالار امام علی(ع) واقع در فرمانداری شهر کهک برگزار شد.

در این کارگاه، محمدباقرعباسی، نویسنده کارشناس سواد رسانه طی سخنانی با بیان اهمیت و نقش سواد رسانه در تجزیه و تحلیل پیام‌های رسانه‌ای اعم از فیلم، انیمیشن و بازی‌های رایانه‌ای، اظهار کرد: «سواد رسانه ای یعنی پیام هایی را که سعی دارند به ما القا کنند را به راحتی نپذیریم، وبا تفکر انتقادی ابتدا تحلیل کرده، سپس با عقل مان بسنجیم که آیا این محتوا صحیح است یا خیر؟»

وی ابراز کرد: «در هرم سواد رسانه ای اولین لایه سواد دیجیتال است، به این منظور که فرد هنگام استفاده از موبایل و رسانه، به دنبال چه هدفی است؟ درپی رفع چه نیاز است؟ چه موقع و چگونه باید از آن بهره ببرد؟»

عباسی افزود: «استفاده از رسانه باید مثبت و در راستای هدف ما باشد و بدون هدف از تلفن همراه استفاده نکنید و برای خودتان هدف گذاری کنید؛ زیرا اگر شما هدف نداشته باشید برای شما هدف گذاری نموده و ذهن و رفتار شما را کنترل می کنند.»

وی خاطرنشان کرد: «دشمنان با استفاده از ابزار رسانه ای به دنبال تضعیف نقش مادران در خانواده هستند تا از این طریق، جامعه را به انحطاط بکشانند.»

کارشناس رسانه ادامه داد: «دشمنان از طریق امپراطوری رسانه به دنبال دستیابی به اهداف و غلبه بر افکار و رفتار و نابودی دین و عقیده ما هستند.»

وی اظهار امیدواری کرد: «انشاالله با یادگیری سواد رسانه‌ و آموزش آن به دیگران بتوانیم در عرصه جنگ نرم آگاهانه قدم برداریم و استفاده درست و مثبت از رسانه داشته باشیم.»

دانش آموز خبرنگار: زهره آقاجانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار