معاون‌ پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش خراسان‌ رضوی:

نماز جماعت ‌یکی از مهمترین برنامه‌های تربیتی مدارس است

مشهد (پانا)- معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان‌ رضوی اعلام کرد اجتماع دانش‌آموزان دختر در حرم مطهر امام رضا، افتتاحیه برنامه‌های نماز و قرآن آموزش و پرورش استان است.

کد مطلب: ۱۳۱۴۹۹۵
لینک کوتاه کپی شد
نماز جماعت ‌یکی از مهمترین برنامه‌های تربیتی مدارس است

حجت الاسلام و المسلمین محمدحسین پورثانی، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان رضوی به پانا گفت: «برنامه نور چشم افتتاحیه برنامه‌های قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش است که با حضور 5000 دانش آموز به نمایندگی از دختران مومن مشهد در حرم امام رضا (ع) برگزار شد.»

وی افزود: «نماز جماعت باشکوهی با حضور این دختران در رواق دارالمرحمة برگزار شد که طلیعه و شروعی برای اقامه نماز در مدارس باشد.»

پورثانی اظهار کرد: «نماز جماعت به عنوان یک حرکت گروهی می‌تواند یکی از مهمترین برنامه‌های تربیتی مدارس باشد. نماز به صورت فرادی یک عمل عبادی است؛ ولی وقتی این عمل به صورت جمعی خوانده می‌شود، یک حرکت اجتماعی محسوب می‌شود.»

وی ادامه داد: «یکی از ساحت‌های سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، نماز جماعت است و اجرای این کار یک عمل تربیتی به حساب می آید. در روایات داریم که اگر نمازگزاران نماز جماعت بیش از 10 نفر باشند، ثوابی دارد که فرشتگان از شمردن آن عاجزند.»

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان رضوی در پایان با توجه به شروع سال تحصیلی گفت: انشاالله امسال سالی پر از شادی و نشاط برای شما دانش آموزان در مدارس باشد. همچنین از دانش آموزانی که در این اجتماع حضور داشتند تشکر کرد.

دانش آموز خبرنگار: نرجس داعی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار