معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان:

طرح تعمیق و تثبیت یادگیری برای بیش از ۲۰۰ هزار دانش‌آموز دوره متوسطه برگزار شد

اصفهان (پانا) - معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت طرح تعمیق و تثبیت یادگیری برای بیش از ۲۰۰ هزار دانش‌آموز دوره متوسطه استان برگزار شد، این طرح شامل دانش‌آموزانی بود که نمره قبولی گرفته، اما سطح علمی آن‌ها مطلوب ارزشیابی نشده بود.

کد مطلب: ۱۳۱۴۶۱۲
لینک کوتاه کپی شد
طرح تعمیق و تثبیت یادگیری برای بیش از ۲۰۰ هزار دانش‌آموز دوره متوسطه برگزار شد

سید‌احمد بنی‌لوحی، معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان در خصوص فعالیت‌های صورت‌گرفته برای جبران افت یادگیری در سال‌های شیوع کرونا اظهار کرد: طرح تعمیق و تثبیت یادگیری برای بیش از ۲۰۰ هزار دانش‌آموز دوره متوسطه استان برگزار شد، این طرح شامل دانش‌آموزانی بود که نمره قبولی گرفته، اما سطح علمی آنها مطلوب ارزشیابی نشده بود؛ بنابراین در تمام نواحی و مناطق استان پایگاه‌هایی قرار دادیم و به دانش‌آموزانی که نمرات آنها بین ۱۰ تا ۱۴ بود فراخوان داده و تلاش شد بیشتر دانش‌آموزان در این طرح شرکت کنند، این طرح در صورتی اجرا شد که اجباری برای حضور در کلاس وجود نداشت و دانش‌آموزان به‌صورت داوطلبانه در این طرح شرکت کردند.

وی تأکید کرد: طرح تعمیق و تثبیت یادگیری در طول ۸ هفته برگزار و دروس پایه و اصلی آموزش داده شد؛ همچنین در پایان دوره از آنها امتحان گرفته شد و در صورتی‌که نمرات کسب شده این دانش‌آموزان بهتر از نمرات خردادماه بود این نمرات را جایگزین نمرات قبلی کردیم.

بنی لوحی با اشاره به برگزاری بزرگ‌ترین رویداد علمی دانش‌آموزی کشور در اصفهان گفت: برگزاری مرحله کشوری جشنواره نوجوان خوارزمی در اصفهان از جمله اقدامات شاخصی بود که آموزش و پرورش استان اصفهان آن را عهده‌دار شد، چرا که یکی از مهم‌ترین رویدادهای علمی دانش‌آموزی کشور، جشنواره نوجوان خوارزمی است و حدود ۵۲۳ نفر از دانش‌آموزان برتر استان‌ها به مرحله کشوری راه یافتند و در ۹ رشته به رقابت پرداختند.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان ادامه داد: در این جشنواره برترین‌های کشور در استان اصفهان گرد هم جمع شده و ۴ روز به رقابت پرداختند و در آیین اختتامیه از برترین‌های این مسابقات با حضور وزیر آموزش و پرورش و هیئت همراه، استاندار استان اصفهان و مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان تقدیر شد.

وی افزود: یکی از تفاوت‌های این دوره با دوره‌های قبل این بود که در دوره‌های قبل دانش‌آموزان سال‌های بعد از جشنواره دیده نمی‌شدند؛ اما امسال با همکاری معاونت عملی و فن آوری ریاست‌جمهوری و بنیاد علمی نخبگان، دانش‌آموزان برتر جشنواره نوجوان خوارزمی به این دو ارگان برای ادامه فعالیت‌های علمی و پژوهشی مرتبط شدند.

بنی لوحی در خصوص سیاست انتخاب رشته دانش‌آموزان در دوره متوسطه در استان اصفهان بیان کرد: یکی از سیاست‌های در آموزش متوسطه توزیع متوازن شاخه‌ای و رشته‌ای در بین دانش‌آموزان است؛ یکی از معضلاتی که با آن روبه‌رو هستیم تعداد قابل‌توجه جوانان بیکار در جامعه است و از مهم ترین دلایل بیکاری عدم هدایت تحصیلی مناسب در دوران تحصیل است.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان در ادامه گفت: سال‌های گذشته دانش‌آموزان در زمان هدایت تحصیلی به‌صورت مطلوب هدایت و مشاوره نشدند و بنا بر جذابیت‌های کاذب انتخاب رشته کرده و نتوانستند در رشته تحصیلی موفق شوند و در نهایت بیکار ماندند؛ باید از دوره متوسطه اول با هدایت تحصیلی تدریجی که ایجاد می‌کنیم بتوانیم دانش‌آموزان را رشد دهیم تا بتوانند انتخاب رشته آگاهانه‌ای داشته باشند؛ ما باید تا افق ۱۴۰۴، حدود ۵۰ درصد از دانش‌آموزانمان در رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش تحصیل کنند تا در آینده بتوانند مهارتی داشته باشند و حرفه‌ای را دنبال کنند.

وی تصریح کرد: در کشور ۳۸ درصد از دانش‌آموزان به سمت رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش رفته و ۶۲ درصد به سمت رشته‌های نظری هدایت شده بودند، اما در استان اصفهان با تلاشی که صورت گرفت ۴۳ درصددانش آموزان به سمت رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش و ۵۷ درصد به سمت رشته‌های نظری برای تحصیل هدایت شدند.

بنی لوحی خاطرنشان کرد: از میانگین کشوری ما ۵ درصد بهتریم اما باید تا افق ۱۴۰۴ به میانگین ۵۰ درصد رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش و ۵۰ درصد رشته‌های نظری برسیم، قراردادهایی را با نواحی و مناطق استان منعقد کرده ایم تا به این چشم‌انداز نزدیک بشویم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار