رئیس اداره سواد آموزی آموزش و پرورش ناحیه ٣ کرمانشاه:

فرهنگیانی که درآموزش بی‌سوادان همکاری کنند مورد تشویق قرار می‌گیرند

کرمانشاه (پانا) - رئیس اداره سوادآموزی آموزش و پرورش ناحیه 3 کرمانشاه، عنوان کرد همکاران فرهنگی که در امرآموزش بی‌سوادان همکاری کنند، مورد تشویق و تقدیر قرار می‌گیرند.

کد مطلب: ۱۳۱۴۲۵۸
لینک کوتاه کپی شد
فرهنگیانی که درآموزش بی‌سوادان همکاری کنند مورد تشویق قرار می‌گیرند

حمید پروانه اظهار کرد: در جلسه کارگروه بهبود کیفیت سوادآموزی ناحیه تصمیم گرفته شد همکاران فرهنگی که در امرآموزش بی سوادان گروه سنی هدف (10-60) سال مشارکت داشته باشند مورد تشویق قرارمی گیرند.

دبیر کارگروه بهبود کیفیت سوادآموزی ادامه داد: مدیران، معاونین و سایر همکاران فرهنگی که در فعالیت‌های سوادآموزی مشارکت داشته باشند از مزایایی همچون پرداخت پاداش در ازای قبولی هر سوادآموز به مبلغ بیش از 1/000/000 تومان، تخصیص امتیاز در فرم یک آموز به ازای تعداد سوادآموزان قبولی در آزمون پایانی و صدور تشویقی توسط مدیر آموزش و پرورش ناحیه برخوردار خواهند شد.

رئیس اداره سوادآموزی با تاکید بر نقش و تاثیر معلمان در فعالیت‌های سوادآموزی، مشارکت همکاران فرهنگی در امر سوادآموزی، استفاده از ظرفیت و توانایی های همکاران فرهنگی، کسب نتایج مطلوب در سایه مهارت های تدریس فرهنگیان و بهره مندی همکاران فرهنگی از امتیازات ویژه، می تواند در تحقق برنامه های سوادآموزی نقش بسزایی داشته باشد.

این مقام مسئول ادامه داد: سواد به عنوان یکی از مهمترین شاخصه های توسعه نقش مهمی در ارتقاء جایگاه یک کشور و ملت در جهان دارد، و بر اساس فرهنگ غنی اسلامی ایرانی یادگیری و آموزش نه تنها یک تکلیف بلکه یک فریضه است.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه آموزش سواد و مهارت‌های مربوط به سوادآموزی یک وظیفه همگانی است می توان با تعامل برنامه محور در راستای ریشه کنی بی سوادی بویژه در روستاها و مناطق محروم با استفاده از ظرفیت همکاران فرهنگی شاغل در مدارس روستایی گام‌های اساسی، عملیاتی و نتیجه بخش برداشت.

پروانه گفت: با توجه به اینکه همکاری معلمین، ویژه دوره سوادآموزی است و شامل دوره های انتقال و تحکیم نمی‌شود، اظهار کرد: ارزش تحصیلی دوره سوادآموزی معادل سوم ابتدایی بوده و سوادآموزان ملزم به گذراندن 400 ساعت آموزشی دراین دوره هستند که پس از اتمام دوره و قبولی در آزمون، کارنامه سوادآموزی برای آنان صادر و حق الزحمه به آموزش دهنده پرداخت می شود.

لازم به ذکراست کلیه فرایند آموزش و اقلام آموزشی دوره سوادآموزی از قبیل کتاب‌های درسی و لوازم‌التحریر بصورت رایگان ارائه می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار