وحیدی در گفت‌‎وگو با پانا مطرح کرد؛

مهارت‌های ارتباطی و فضای گفتمانی در مدارس باید تقویت شود

وزارت آموزش و پرورش فضای گفتمانی را تقویت کند و توجه داشته باشد که آسیب‌های اجتماعی از کجا شکل می‌گیرد/ عملیاتی‌سازی سند تحول بنیادین از تاکیدات مقام معظم رهبری بوده و هست

تهران (پانا) - عضو کمیسیون آموزش مجلس گفت وزارت آموزش و پرورش باید فضای گفتمانی را تقویت کند و توجه داشته باشد که آسیب‌های اجتماعی از کجا شکل می‌گیرد؛ باید بررسی شود که دشمن چگونه از این خلا و از انرژی نوجوانان و جوانان سوءاستفاده می‌کند.

کد مطلب: ۱۳۱۴۲۴۸
لینک کوتاه کپی شد
مهارت‌های ارتباطی و فضای گفتمانی در مدارس باید تقویت شود

محمد وحیدی در گفت‌وگو با پانا درباره هدف قرار‌دادن مدارس از سوی دشمنان انقلاب اسلامی، اظهار کرد: «به فضای آموزش و پرورش با توجه به اینکه آموزش در دنیا در دوره کرونا آسیب‌های جدی دید و ارتباط معلم و دانش‌آموز با مدرسه قطع شده بود، آسیب‌هایی وارد شده و بخشی از این آسیب‌ها نیز اجتماعی، تربیتی و یادگیری بود.»

وی افزود: «فقدان آموزش در مهارت ارتباطی که کانون آن در مدرسه است، قطعاً آسیب را به فضای اجتماعی هم می‌تواند بکشاند. ما برای گذر از این دوره و پُرکردن خلا موجود، انتظار داریم که وزارت آموزش و پرورش فضای گفتمانی را تقویت کند و توجه داشته باشد که آسیب‌های اجتماعی از کجا شکل می‌گیرد. باید بررسی شود که دشمن چگونه از این خلا و از انرژی نوجوانان و جوانان سواستفاده می‌کند.»

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ادامه داد: «معاونت تربیت‌بدنی و سلامت، باید آسیب‌های اجتماعی موجود را جدی‌تر بگیرد و پایگاه‌های ارتباط‌‌بخشی را در سطح استان‌ها و شهرستان‌ها با حضور مشاوران و مربیان حوزه‌های تربیت‌بدنی و پرورشی تقویت کند. همچنین ضروری است که یک فرصت جدید بر این بستر فراهم شود تا امکان‌ استفاده از فضای مجازی سنجیده شود اما استفاده از فضای مجازی باید با رویکرد کنترل فضای مجازی توسط اولیای دانش آموزان و اولیای مدارس همراه باشد. وقتی ارتباطات در این فضا شکل می‌گیرد، ما باید از توان این فضا برای تقویت عناصر مثبت استفاده کنیم که در گذشته کمتر به این بخش‌ها پرداخته شده بود.»

وحیدی ضمن اشاره به کلیات برنامه توسعه هفتم، بیان کرد: «کارگروه‌هایی که در دولت تشکیل شده است، مشغول امورات بسیاری هستند بر همین اساس پیشنهاد ما این بود که در بخش‌هایی مثل آموزش، کارگروه‌های مشترک بین دولت و مجلس تشکیل شود و رویکردهای بسیار مهمی که در التیام‌بخشی موثر هستند، اولویت‌بندی شوند.»

وی با بیان اینکه عملیاتی‌سازی سند تحول بنیادین از تاکیدات مقام معظم رهبری بوده و هست، افزود: «اگر در آینده رویکرد ما اجرای صحیح سند تحول بنیادین آموزش و پرورش باشد، باید عملکرد هر کس را با خود آن شخص مقایسه ‌و بتوانیم اندازه‌گیری کنیم که در اجرای این سند از چه نقطه‌ای شروع کرده‌ایم و به کجا رسیده‌ایم و در سال بعد ادامه فعالیت را داشته باشیم. در غیر این صورت هرکسی مدعی اجرای سند است اما ادعای اجرای سند به معنای موفقیت در اجرای سند نخواهد بود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار