باقری در دیدار با وزیر خارجه صربستان:

ایران و صربستان باید به اشتراک عمل در صحنه بین‌المللی روی بیاورند

تهران (پانا) - معاون سیاسی وزارت امور خارجه کشورمان گفت ایران و صربستان باید با اتکا به «اشتراک نظر» در قبال موضوعات بین‌المللی به «اشتراک عمل» در صحنه بین‌المللی روی آورده و با همکاری دیگر کشورهای مستقل به صورت هم افزا برای تعمیق صلح و ثبات منطقه‌ای و جهانی تلاش کنند.

کد مطلب: ۱۳۱۴۰۷۰
لینک کوتاه کپی شد
ایران و صربستان باید به اشتراک عمل در صحنه بین‌المللی روی بیاورند

علی باقری، معاون سیاسی وزیرخارجه کشورمان در جریان دیدار از صربستان با نیکلا سلاکوویچ وزیرخارجه جمهوری صربستان دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

دو طرف در این دیدار درخصوص آخرین تحولات روابط دوجانبه، منطقه ای و بین المللی بحث و تبادل نظر کردند.

معاون سیاسی وزارت امور خارجه کشورمان با اشاره به تجربیات مشترک ایران و صربستان در مواجهه با تحریم‌ها و نیز اشتراک دیدگاه در قبال بسیاری از پدیده‌ها و تحولات بین المللی، تصریح کرد: ایران و صربستان باید با اتکا به "اشتراک نظر" در قبال موضوعات بین المللی به "اشتراک عمل" در صحنه بین‌المللی روی آورده و با همکاری دیگر کشورهای مستقل به صورت هم افزا برای تعمیق صلح و ثبات منطقه‌ای و جهانی تلاش کنند.

معاون سیاسی وزارت امور خارجه ضمن اشاره به دیدار روسای جمهور دو کشور در حاشیه هفتاد و هفتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک، بر توسعه روابط در تمامی جوانب تاکید کرد.

وی نگاه راهبردی صربستان به مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی را سرمایه ارزشمندی برای تقویت روابط ایران و صربستان دانست و افزود: دامنه روابط دو کشور ابعاد متنوعی همچون حوزه‌های سیاسی، اقتصادی، نظامی، فرهنگی و علمی را دربر می‌گیرد.

معاون سیاسی وزیرخارجه در این دیدار گفت: امیدواریم در آینده نزدیک شاهد تبادل هیات‌های عالی‌رتبه بین دو کشور همچون سفر وزیرخارجه کشورمان به صربستان و در ادامه سفر رئیس جمهور صربستان به ایران باشیم.

وزیر خارجه صربستان در این دیدار ضمن تشریح سیاست‌های منطقه‌ای و بین المللی صربستان، بر روابط رو به توسعه دو کشور در همه زمینه‌ها تاکید کرد.

در پایان این دیدار دو طرف ضمن تقبیح بکارگیری معیارهای دوگانه آمریکا و غرب در اجرای حقوق بین الملل و استفاده از ابزار تحریم علیه کشورها تاکید کردند ایران و صربستان از سیاست تحریم یکجانبه علیه هیچ کشوری حمایت نمی‌کنند زیرا این سیاست برخلاف اصول اساسی حقوق بین الملل و بر ضد منافع ملت‌ها است.

شایان ذکر است معاون سیاسی وزارت امور خارجه کشورمان در این روز با رئیس دفتر رئیس جمهور و رئیس آژانس اطلاعات و امنیت صربستان ملاقات‌های جداگانه برگزار کرد.

وی همچنین با حضور در انستیتوی مطالعات اروپائی گفتگوی دوستانه با تعدادی از پژوهشگران و محققان داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار