باقری در دیدار سفرا و رؤسای نمایندگی‌ها کشورهای عضو آسه آن:

حمایت از حقوق بشر در دیدگاه غربی‌ها اصالت ندارد

تهران (پانا) - معاون سیاسی وزارت امور خارجه گفت مبارزه با تروریسم و قاچاق مواد مخدر و حمایت از حقوق بشر در دیدگاه غربی‌ها اصالت ندارد و هرگاه منافع آنها اقتضا کند از تروریسم حمایت می‌کنند و حقوق انسان‌ها را زیر پا خواهند گذاشت.

کد مطلب: ۱۳۲۶۰۰۸
لینک کوتاه کپی شد
حمایت از حقوق بشر در دیدگاه غربی‌ها اصالت ندارد

علی باقری، معاون سیاسی وزارت امور خارجه در این دیدار که سفرای ویتنام، اندونزی، مالزی و برونئی دارالسلام و کارداران فیلیپین و تایلند حضور داشتند، با اشاره به ظرفیت‌های همکاری میان کشورهای آسیایی، آسه آن را ظرفیت مناسبی برای ارتقای همکاری اقتصادی دانست و تصریح کرد: همکاری‌های اقتصادی، ثبات و صلح منطقه ای را نهادینه کرده و زمینه دخالت بیگانگان در امور منطقه ای را از بین می‌برد.

وی با اشاره به رویکرد سیاسی و منفعت طلبانه دولت‌های غربی در موضوعات بین المللی افزود: مبارزه با تروریسم و قاچاق مواد مخدر و حمایت از حقوق بشر در دیدگاه غربی‌ها اصالت ندارد، بلکه بخشی از جعبه ابزار سیاست خارجی این کشورها را تشکیل می‌دهد و به همین جهت هرگاه منافع آنها اقتضا کند از تروریسم حمایت می‌کنند و حقوق انسان‌ها را زیر پا خواهند گذاشت.

در این دیدار هر یک از سفرا و کارداران کشورهای عضو آسه آن بر توسعه همکاری‌های دو و چندجانبه تأکید و افزودند ارتقای همکاری‌ها میان اعضای آسه آن و جمهوری اسلامی ایران منافع بلند مدت دو طرف را پایدار خواهد کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار