سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با پانا تاکید کرد:

دستگاه‌های مسئول به اعتلای فرهنگ عمومی کمک کنند

بخشی از گسست‌ها و شکاف‌هایی که منجر به اعتراض شده است، ناشی از کم‌توجهی به فرهنگ است/ به حوزه فرهنگ باید توجه جدی شود/ انتقال فرهنگ، یکی از اصول جامعه‌پذیری است

تهران (پانا) - سخنگوی هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت امروز بخشی از گسست‌ها و شکاف‌هایی که منجر به بعضی از اعتراضات شده است، ناشی از کم‌توجهی به حوزه فرهنگ است.

کد مطلب: ۱۳۱۳۶۱۹
لینک کوتاه کپی شد
دستگاه‌های مسئول به اعتلای فرهنگ عمومی کمک کنند

سیدنظام‌الدین موسوی در گفت‌وگو با پانا با اشاره به گسترش فرهنگ اسلامی - ایرانی، اظهار کرد: «این یک اصل کلی است و در گذشته نیز در سیاست‌های کلی برنامه‌های قبل و حتی در موضوع چشم‌انداز نیز مقام معظم رهبری بارها بر ضرورت الگوی اسلامی - ایرانی پیشرفت و اعتلای فرهنگ در این چارچوب تاکید داشتند. فرهنگ، زیربنا و زیرساخت یک جامعه را تشکیل می‌دهد و بی‌توجهی به فرهنگ قطعا آسیب‌های زیادی می‌زند.»

وی افزود: «مقام معظم رهبری در اولین دیداری که با نمایندگان مجلس یازدهم داشتند، دو نکته را یادآور شدند؛ اقتصاد و فرهنگ. فرهنگ حوزه بسیار مهمی است.»

سخنگوی هیات رئیسه مجلس با بیان اینکه امروز بخشی از گسست‌ها و شکاف‌هایی که منجر به بعضی از اعتراضات شده است، ناشی از فرهنگ است، گفت: «به مساله اغتشاش و آشوب و کسانی که با برنامه آمدند، کاری نداریم اما برخی هم هستند که متاثر از فضای هیجانی و بسترهای فرهنگی ممکن است دچار گسست شوند. به نظر من حتما باید به حوزه فرهنگ توجه جدی شود.»

موسوی ادامه داد: «متاسفانه به حوزه فرهنگ توجه نداشته‌ایم. انتقال فرهنگ، یکی از اصول جامعه‌پذیری است. ما در حوزه عالی برای بحث‌های تخصصی استاد و تدریس داریم اما برای حوزه فرهنگ با وجود اینکه دستگاه‌های مسئول بسیاری داریم، اما کسی متولی فرهنگ به معنای عام نیست.»

وی در پایان خاطرنشان کرد: «دستگاه‌های مسئول به هم‌افزایی نرسیده‌اند امیدوارم در برنامه توسعه هفتم دولت ذیل این سیاست کلی، چارچوب‌های اساسی را پیشنهاد دهند تا ما نیز در مجلس آنها را تصویب کنیم و به اعتلای فرهنگ کمک کنیم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار