‌قیمت خانه 80 متری در ارزان‌ترین منطقه تهران

تهران (پانا) - بانک مرکزی چند روز قبل اعلام کرد که منطقه 19 تهران ارزان‌ترین خانه‌ها را دارد و با وجود این برای خرید یک خانه 80 متری در این منطقه حداقل باید 1 میلیارد و نیم سرمایه داشت. به گفته یکی از املاک داران این منطقه با افزایش قیمت مسکن بسیاری از کسانیکه در منطقه مرکزی شهر تهران بوده‌اند اکنون برای خرید خانه به این منطقه مراجعه کرده‌اند.

کد مطلب: ۱۳۱۳۶۰۳
لینک کوتاه کپی شد
‌قیمت خانه 80 متری در ارزان‌ترین منطقه تهران

طبق اعلام بانک مرکزی متوسط قیمت هر متر خانه در تهران به ۴۳ میلیون و ۲۱۶ هزار تومان رسیده است و این در حالی است که گران‌ترین منطقه برای خرید مسکن، منطقه یک اعلام شده و ارزان‌ترین منطقه در تهران منطقه 19 است.

بررسی‌های پانا نشان می‌دهد در منطقه 19 که ارزان‌ترین منطقه تهران است برای خرید یک خانه 80 متری حداقل یک میلیارد‌ونیم باید سرمایه داشت تا بتوان صاحب‌خانه شد.

یکی از املاک‌داران تهرانی در منطقه 19 در گفت‌وگو با پانا عنوان می‌کند که منطقه 19 جهش قیمت قابل‌توجهی را تجربه کرده است که علت این موضوع مهاجرت خریداران ملک به این منطقه است.

وی عنوان کرد: «در یکی دو سال اخیر که قیمت مسکن روند رو به رشدی را تجربه کرده است و این موضوع باعث شده قدرت خرید مردم کم شود، در نتیجه کسانیکه سرمایه‌ای داشتند که قبلاً در مناطق متوسط تهران می‌توانستند خانه‌ای بخرند اکنون به مناطق جنوبی مراجعه می‌کنند تا بتوانند صاحب‌خانه شوند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار