چرا بعضی دانش‌آموزان نمی‌توانند در مدرسه موفق شوند

تهران (پانا) - برخی از دانش‌آموزان دچار افت تحصیلی می‌شوند و وضعیت نگران کننده‌ای برای والدین به وجود می‌آورند، اما دلیل این افت تحصیلی در دانش‌آموزان چیست؟

کد مطلب: ۱۳۱۳۵۶۹
لینک کوتاه کپی شد
چرا بعضی دانش‌آموزان نمی‌توانند در مدرسه موفق شوند

به گزارش نمناک، به عنوان دانش آموزان، به نظر می رسد که برخی از بچه ها توانایی بالایی برای سازگاری با هر موقعیتی دارند. اولین چیزی است که وقتی پدر و مادر می شوید، یاد می گیرید، خطر کمک بیش از حد این است که او مستقل نخواهد شد پس اگر تکالیف فرزندتان را انجام می دهید، او قادر نخواهد بود کاری را در یک آزمون یا تست انجام دهد.

مهارت‌های مدیریت زمان ضعیف و به تعویق اندازی کارها

اغلب معلمان می دانند که یک دانش آموز به سرعت از یک پروژه یا مقاله عبور می کند. دانشجویانی که به طور معمول تا آخرین لحظه صبر می کنند تا تکالیف خود را تکمیل کنند، تلاش های غیر استاندارد ارائه کرده و به عملکرد ضعیف در امتحانات دسترسی خواهند داشت. غریزه طبیعی ما این است که در زمان تست و امتحان ها از جایمان بپریم، کارها را انجام دهیم، گرامر و تکالیف ها را انجام دهیم. دانش آموزان را از سنین پایین تشویق کنید. با ارائه دادن محصولات گرافیکی، تقویم ها و ابزارهای دیگر و تشویق استفاده از آن ها.

دانش آموزان کوچک تر می توانند در حال توسعه عادات مطالعاتی سازمان یافته باشند، آمادگی بهتر آن ها برای انتقال از دبیرستان به کالج و دو دنیای کاملاً متفاوت است. دانش آموزان موفق به والدین یا معلمان تکیه نمی کنند تا به آن ها بگویند که تکالیف در چه زمانی قرار دارند و یا زمانی که تاریخ های تست در حال نزدیک شدن هستند.

ناتوانی در انجام وظایف از دلایل موفق نشدن دانش آموز:

دانش آموزان باید تشویق شوند تا هر کاری را که کامل نکردند، از کار متوقف نشوند. به کودک خود کمک کنید تا مناطقی را که به آن ها مشکلات می دهد را شناسایی کند و به آن ها قدرت ندهید تا به دنبال کمک بیشتر در مدرسه باشند، همان طور که نیاز است.

به کودک خود هشدار دهید که نمی تواند بیش از حد سریع عمل کند یا کار دشواری را انجام دهد. به تعویق اندازی نیز می تواند منجر به استرس و اضطراب شود و انجام این کار باعث ساخت و الگویی برای اتفاقات بد در آینده می شود. یادگیری یک مهارت جدید یا یک سوژه جدید ممکن است همیشه آسان نباشد.

ترس از شکست و عدم اعتماد به نفس:

عدم اعتماد به نفس یا عزت نفس می تواند از ایجاد یک دانش آموز در نقاط قوت خود جلوگیری کند. اعتماد بیش از حد می تواند مانع از تایید و بهبود نقاط ضعف دانش آموزان شود. برای برخی از کودکان، عدم تفکر موفق کافی است که مانع از تلاش آن ها شود.

از همان زمان های ابتدا، کودکان باید بدانند که همه ما از شکست هایمان درس می گیریم و سپس به راه خود ادامه می دهیم. تمام مهارت های جدید قبل از اینکه بتوانند ماهرانه شوند، نیازمند تمرین و تکرار هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار