معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی زنجان:

طرح هر دانش‌آموز یک آتش‌نشان در مدارس شهر زنجان اجرا می‌شود

زنجان (پانا) - معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زنجان گفت طرح «هر دانش‌آموز یک آتش‌نشان» امسال به‌صورت آزمایشی در 4 مدرسه شهر زنجان اجرا می‌شود.

کد مطلب: ۱۳۱۳۱۰۶
لینک کوتاه کپی شد
طرح هر دانش‌آموز یک آتش‌نشان در مدارس شهر زنجان اجرا می‌شود

رئیس و کارشناسان سازمان دانش‌آموزی استان زنجان به همراه تعدادی از دانش‌آموزان پیشتاز به مناسبت روز ایمنی و آتش‌نشانی با حضور در یکی از ایستگاه‌های آتش‌نشانی شهر زنجان از زحمات و خدمات آتش‌نشانان تجلیل و قدردانی کردند.

کامران محمدی، معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زنجان در این دیدار اظهار کرد: ایمنی برای تمام کسانی که در یک شهر زندگی می‌کنند، مهم است و همه ما وظیفه داریم ایمنی را جدی بگیریم.

وی با بیان اینکه ارتباط زیادی با دانش‌آموزا داریم، خاطرنشان کرد: آموزش‌های مختلف اطفا و تئوری حریق را در سطح مدارس برای دانش‌آموزان ارائه می‌دهیم و طرح «هر دانش‌آموز یک آتش‌نشان» نیز امسال به‌صورت آزمایشی در 4 مدرسه شهر زنجان اجرا می‌شود.

محمدی با بیان اینکه امیدواریم ایمنی کامل برقرار باشد و به روزی برسیم که تعداد پیام‌های مرکز پیام به صفر برسد، ابراز کرد: تماس‌های زیادی روزانه با مرکز پیام آتش‌نشانی صورت می‌گیرد که در بین آن‌ها تماس‌های اشتباه و حتی مزاحم تلفنی نیز وجود دارد که جلوگیری از این کار نیازمند فرهنگسازی است.

معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زنجان با بیان اینکه آموزش و پرورش و دانش‌آموزان، دستان پرتوان ما در فرهنگسازی هستند، گفت: تماس‌ها در برخی موارد اشتباه است و مخاطب به دلیل عدم آشنایی با شماره تلفن دستگاه مربوطه با شماره 125 تماس می‌گیرند.

وی بیان کرد: طرح آموزش اطفا و تئوری حریق در مدارس محلات کمتر برخوردار شهر زنجان اجرا می‌شود که امسال این طرح و آموزش را گسترش خواهیم داد.

محمدی با اشاره به تاریخچه آتش‌نشانی خاطرنشان کرد: مبارزه با آتش سالیان سال وجود داشته و اولین بار در سال 25 قبل از میلاد مسیح(ع) گروهی توسط یک امپراطور برای اطفای حریق تشکیل شده و بعدها نیز بیمه آتش‌سوزی ایجاد شده که بیمه آتش‌سوزی بعد از باربری، دومین بیمه در دنیا برای جبران خسارت است.

معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زنجان گفت: زنجان، دهمین منطقه در کشور است که 74 سال قبل (سال 1327) صاحب آتش‌نشانی شده و اولین واحد آتش‌نشانی نیز در پشت بیمارستان شهید بهشتی زنجان مستقر بوده است.

راویه قاسمی، رئیس سازمان دانش‌آموزی استان زنجان نیز با اشاره به اهم فعالیت‌های سازمان گفت: سازمان دانش‌آموزی در طول سال تحصیلی، همکاری‌های مشترک با سازمان آتش‌نشانی دارد که از جمله آن‌ها اجرای مانور زلزله و ارائه آموزش‌های اطفای حریق در آستانه آخرین چهارشنبه سال است که بازتاب این فعالیت‌ها مورد توجه سازمان دانش‌آموزی در سطح کشور قرار گرفته است.

وی با اشاره به تفاهمنامه‌های سازمان دانش‌آموزی با پلیس راهور و منابع طبیعی در قالب همیار پلیس و جلوگیری از تخریب طبیعت اظهار کرد: در این زمینه آماده همکاری‌های بیشتر با سازمان آتش‌نشانی در راستای آموزش‌های ایمنی برای دانش‌آموزان در سطح مدارس هستیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار