سید‌مهدی سیدصالحی در گفت‌وگو با پانا:

کی‌روش دنبال موفقیت است؛ امیدوارم ‌تیم ملی را به سرمنزل مقصود برساند

کی‌روش بازیکنان را محک زد/ برای جام جهانی امیدوار شدیم/ تیم ملی موقع حمله سردرگم بازی می‌کند

تهران (پانا) - ملی‌پوش سابق تیم ملی فوتبال ایران معتقد است، این تیم موقع حمله سردرگم بازی می‌کند و باید کادر فنی راه‌حل مناسبی برای رفع این نقیصه پیدا کند.

کد مطلب: ۱۳۱۳۴۵۰
لینک کوتاه کپی شد
کی‌روش دنبال موفقیت است؛ امیدوارم ‌تیم ملی را به سرمنزل مقصود برساند

سیدمهدی سیدصالحی در گفت‌وگو با پانا، با اشاره به دو دیدار تدارکاتی تیم ملی ایران مقابل اروگوئه و سنگال، گفت: «بازی اول ما مقابل اروگوئه یکی از تیم‌های قابل‌احترام و قدرتمند جهان بود. آن‌ها از بازیکنان بزرگی مثل والورده سود می‌بردند که از بهترین هافبک‌های حال و حاضر جهان فوتبال است. در این بازی کی روش 4-1-4-1 بازی کرد. شرایط جالبی در این بازی نداشتیم به‌خصوص نیمه اول. بیشتر به دنبال این بودیم تا شکل تدافعی خود را حفظ کنیم. به همین خاطر وقتی توپ را می‌گرفتیم، هیچ برنامه خاصی نداشتیم و تیم سردرگم بود. اما در نیمه دوم با تعویض‌هایی که کی روش انجام داد شادابی بیشتری پیدا کردیم و ازلحاظ انگیزشی هم خیلی خوب بودیم. اعتمادبه‌نفس بالایی به دست آوردیم و توانستیم از تک موقعیت خود به بهترین شکل استفاده کنیم.»

وی افزود: «در مقابل سنگال که آن‌ها هم تیم بسیار قدرتمندی بودند، دنبال بستن کانال‌های میانی بودیم تا بعد از بازپس‌گیری توپ، به آن‌ها ضد حمله بزنیم. این سیستمی که دنبال می‌کنیم، بدون شک آمادگی جسمانی بالایی می‌خواهد. سنگال سرتر از ما بود و موقعیت‌های خیلی خطرناکی هم به آن‌ها دادیم. آن‌ها تله گذاری کرده بودند تا جلو برویم. همان کاری که کی روش کرده بود. آن‌ها از بالا پرس نمی‌کردند تا تیم ما پیش بکشد و بعد از ضعف پشت دفاع ما سود ببرند. اما کی روش اسیر این تله گذاری نشد. آن‌ها از اشتباه مدافعان ما سود بردند و گل زدند. در نیمه دوم تعویض‌هایی که کردیم، درست است تنوع تاکتیکی نداشتیم اما نقاظ ضعف هافبک را پوشش داد. ما توانستیم شرایط بازی خودمان را عوض کنیم و جرات حمله پیدا کردیم. بچه‌ها بعدازاینکه عقب افتادند، در چهره آن‌ها جبران کردن نتیجه مشهود بود. البته که مابعد از بازپس‌گیری توپ سردرگم بودیم و برنامه‌ای نداشتیم. این‌یک ضعف بزرگ است که باید رفع شود. اما همین‌که توانستیم اعتمادبه‌نفس و خودباوری پیدا کنیم، بهترین نتیجه‌ این دو دیدار بود. البته که مشکلاتی وجود دارد که باید رفع شود.»

پیشکسوت فوتبال ایران تصریح کرد: «سرمربی باید مشکلات تیم را رفع کند. اسکوچیچ ضعف مدیریت داشت اما کی روش بلد است شرایط روحی روانی و اتحاد بچه‌ها را درست کند. این اتفاقات را جمع می‌کند. مشکلاتی بین بازیکنان وجود دارد که باید رفع شود. اما ازلحاظ فنی این دو دیدار دوستانه خوب بود و قطعاً تأثیرگذار بود اما بازی‌های دوستانه با رسمی فرق دارد. آن هیجان و استرس بالا را ندارد. بااین‌حال به تیم ملی امیدوار شدیم و دوست داریم در جام جهانی بتوانیم نتیجه بگیریم. ما جلوی سنگال آن شادابی و انگیزه را نداشتیم. بچه‌های ما ازلحاظ بدنی اصلاً آماده نبودند. این سیستمی که می‌خواهیم بازی کنیم، بدون شک آمادگی بالا می‌خواهد. فرصتی هم نیست که در تیم ملی بازیکنان به این آمادگی برسند.»

سیدصالحی گفت: «شاکله اصلی تیم ملی را بازیکنان لژیونر ما تشکیل می‌دهند. آن‌ها آمادگی لازم بدنی را ندارند و بیشترشان دقایق کمی در باشگاهشان بازی می‌کنند. بازیکنان داخلی هم که قرار است ریکاوری بعد از مسابقه را در کمپ تیم‌های ملی سپری کنند. به نظرم در این دو بازی کی‌روش بازیکنانی را که می‌خواست، محک زد. او چند سال از فوتبال ما دور بود و می‌خواست، بازیکنان را در شرایط مسابقه ببیند. این دو بازی هم کی‌روش نشان داد چه چیزی می‌خواهد. او از اتفاقات گذشته درس گرفته و دنبال موفقیت است. امیدوارم بتواند تیم ملی را به سرمنزل مقصود برساند. هرچند در جام جهانی کار بسیار سخت است. حریفان ما هم تیم‌های کوچکی نیستند و بازیکنان‌شان در لیگ‌های معتبری توپ می‌زنند. امیدوارم تیم ملی تا آن موقع خیلی از مشکلاتی که الان دارد را پشت سر گذاشته باشد و با آرامش راهی قطر شویم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار