جشن شور عاطفه‌ها با محوریت «پویش تامین مایحتاج تحصیلی دانش‌آموزان» در کرمانشاه

کرمانشاه (پانا) - آیین نمادین جشن شور عاطفه‌ها با محوریت «پویش تامین مایحتاج تحصیلی دانش‌آموزان» با حضور مدیرکل آموزش و پرورش و کمیته امداد استان کرمانشاه در آموزشگاه دخترانه الزهرا (س) برگزار شد.

کد مطلب: ۱۳۱۳۳۶۹
لینک کوتاه کپی شد
جشن شور عاطفه‌ها با محوریت «پویش تامین مایحتاج تحصیلی دانش‌آموزان» در کرمانشاه

پیمان ترکمانه، مدیرکل کمیته و امداد استان کرمانشاه با تشریح جزئیات برگزاری پویش ملی شور عاطفه‌ها در سال جاری، اظهار کرد: یکی از مأموریت‌های کمیته امداد کمک به آموزش، تربیت و شکوفایی استعدادهای کودکان، نوجوانان و جوانان تحت حمایت است. بر این اساس، همه ساله در آستانه شروع سال تحصیلی، پویش ملی «جشن عاطفه‌ها» را در سراسر کشور برگزار می‌کند.

وی از آموزش و پرورش به عنوان نهادی نقش آفرین در پرورش نسل آینده نام برد و گفت: برگزاری مراسم هایی همچون شور عاطفه ها که به نوعی ترویج فرهنگ نوعدوستی و همیاری است از مدارس و در میان دانش آموزان آغاز و به فرهنگی برای آینده مبدل می شود.

وی ادامه داد: با عنایت به فرهنگ ایرانی - اسلامی، موضوع انفاق یکی از مباحث حائز اهمیت در جامعه ایران است که از دیرباز به عنوان یک سنت در میان نیاکان و اجداد ما نهادینه شده و هریک از این پویش‌ها (همچون شور عاطفه‌ها) نیز در راستای تقویت این سنت و فرهنگ به همت آموزش و پرورش و کمیته امداد برگزار می‌شود.

سلمان محمدی، مدیرکل آموزش و پرورش استان، در این مراسم با بیان اینکه امسال شور عاطفه ها با شعار «پویش تامین مایحتاج تحصیلی دانش آموزان»برگزار می شود، گفت: باید فرهنگ خیر و احسان را به فرزندانمان بیاموزیم؛ آنها باید به همنوعان خودشان کمک کنند.

وی با اشاره به شروع جشن عاطفه ها خاطرنشان کرد: نگاه ما کمک به دانش آموزانی که در جای جای این استان هستند و شرایط مالی مناسبی برای ادامه تحصیل ندارند، کمک کنیم تا بتوانند ادامه تحصیل دهند و از تحصیل باز نماند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با بیان اینکه هدف ما در آموزش و پرورش جذب دانش آموزان بازمانده از تحصیل هستند. افزود: «در شرایط اقتصادی فعلی لازم است به دانش آموزان نیازمند توجه بیشتری داشته باشیم تا این مشکلات باعث ترک تحصیل بین اقشار ضعیف جامعه نشود.

محمدی ضمن تأکید بر اینکه تمام اقشار جامعه باید به این امر نگاه ویژه‌ای داشته باشند، گفت: «جشن عاطفه‌ها در تمام مدارس استان برگزار می‌شود تا دانش آموزان از همین سن کم با این فرهنگ غنی اسلامی آشنا شوند و کمک به هم‌نوع را سر لوحه ‌کار خود قرار دهند.

در پایان این مراسم دانش‌آموزان و معلمان کمک‌های خود را برای دانش‌آموزان نیازمند ارائه کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار