احمدرضا اصلانی، در آیین معارفه روحانیون طرح امین:

کار پرورشی در مسیر تعالی دانش‌آموزان مقدم بر امر آموزش است

تهران (پانا) - مدیرآموزش و پرورش منطقه 12 تهران با بیان اینکه تعلیم و تربیت دانش‌آموزان صرفاً در آموزش و پرورش رسمی و مدارس، خلاصه نمی‌شود؛ کار پرورشی در مسیر رشد و تعالی دانش‌آموزان را مقدم بر امر آموزش دانست.

کد مطلب: ۱۳۱۳۳۶۱
لینک کوتاه کپی شد
کار پرورشی در مسیر تعالی دانش‌آموزان مقدم بر امر آموزش است

احمدرضا اصلانی در آیین معارفه روحانیون شرکت کننده در طرح امین مدارس منطقه، در سال تحصیلی جدید، افزود: مدرسه، منزل و محله با محوریت مسجد، سه ضلع مثلث آموزش و پرورش نسل جدید هستند و هریک به تنهایی یا با نگاه جزیره‌ای نمی‌توانند در پیشبرد مقوله تعلیم و تربیت موفق شوند.

وی با تأکید بر لزوم برنامه ریزی مشترک و عملکرد هماهنگ اولیای دانش‌آموزان و مدارس با روحانیون طرح امین و مساجد، اضافه کرد: مدیران مدارس مکلفند‌ علاوه بر برپایی جلسات متداول اولیاء و مربیان با ائمه جماعات مساجد محل در خصوص موضوعات تربیتی مرتبط با دانش‌آموزان نشست‌های مستمر و منظم برگزار کنند.

مدیرآموزش و پرورش منطقه 12 تهران در بخش دیگری از سخنان خود، تعهد، تخصص، عدالت خواهی، تقوا و همراهی و همدلی با در دست داشتن پرچم ولایتمداری را به عنوان ضروری‌ترین شاخصه‌ها برای دست‌اندرکاران آموزش و پرورش برشمرد و اظهار کرد: در پرداختن به امر خطیر تعلیم و تربیت، گرایشات سیاسی و جناحی به هیچ وجه نباید ملاک تصمیم‌گیری و عملکرد باشد.

اصلانی در بخش پایانی سخنان خود از هماهنگی و همکاری تنگاتنگ هفت مسجد منطقه 12 با آموزش و پرورش خبر داد و با تأکید بر پشتیبانی کامل کادر مدیریت آموزش و پرورش از اجرای طرح امین، تصریح کرد: با هدف افزایش میزان اثرگذاری و موفقیت این طرح، نقاط ضعف و قوت آن در نشستی تخصصی که آذرماه امسال برگزار خواهد شد، استخراج و بررسی می‌شود.

حسین حاج علی محمدی، معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش منطقه 12 تهران و حجت الاسلام اسماعیل پهلوان، نماینده مبلغان طرح امین، دیگر سخنرانان آیین معارفه روحانیون طرح امین بودند که به ترتیب هریک به بیان دغدغه‌ها و انتظارات متقابل خود از روند اجرای این طرح در سطح مدارس منطقه پرداختند.

آیین معارفه روحانیون طرح امین، با حضور 170 نفر از مدیران و معاونان پرورشی مدارس و روحانیون معرفی شده از حوزه‌های علمیه برای شرکت در این طرح به میزبانی واحد قرآن، عترت و نماز معاونت پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش منطقه 12 تهران در سالن اجتماعات شهید سلیمانی دبیرستان متوسطه اول شهید مدرس این منطقه برگزار شد.

خبرنگار: امجد امیری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار