استاندار خراسان جنوبی:

عرضه مرغ با قیمتی بالاتر از نرخ مصوب در سطح استان تخلف است

بیرجند(پانا) - استاندار خراسان جنوبی گفت بنا بر دستورالعمل وزارت کشور، مرغ گرم می‌بایست با قیمت مصوب 59 هزار و 800 تومان عرضه شود و افزایش این قیمت برای عرضه مرغ تخلف بوده و پیگرد قانونی دارد.

کد مطلب: ۱۳۱۳۱۴۵
لینک کوتاه کپی شد
عرضه مرغ با قیمتی بالاتر از نرخ مصوب در سطح استان تخلف است

جواد قناعت روز یکشنبه در نشست ستاد تنظیم بازار استان خراسان جنوبی با اشاره به تولید کافی مرغ در استان افزود: با توجه به اینکه نیاز استان یک سوم مرغ تولیدی بوده، لذا با عنایت به لزوم حمایت از تولید کنندگان و اینکه خراسان جنوبی معین استان های همجوار بوده، دو سوم مرغ مازاد به استان های دیگر ارسال می شود.
وی به لزوم ساماندهی عرضه کالاهای اساسی در سطح استان اشاره کرد و افزود: نظارت‌های مستمر و هدفمند بر نحوه اجرای مصوبات ستاد تنظیم بازار توسط دستگاه‌های متولی تشدید شود.
استاندار خراسان جنوبی با اشاره به لزوم پیگیری مراکز عرضه مستقیم مرغ در شهرستان ها تصریح کرد: با توجه به اینکه در تولید مرغ جزو هفت استان اول کشور هستیم، در عرضه آن و مدیریت بازار نباید مشکلی داشته باشیم
قناعت با اشاره به وجود مسائل و مشکلاتی در حوزه تنظیم بازار خاطر نشان کرد: یکسری از مشکلات ملی است که باید برای رفع آن مکاتبه و پیگیری کنیم، اما مشکلات درون استانی باید همین جا حل شوند و جز جمع خودمان کسی نمی‌تواند آنها را حل و فصل کند.
استاندار خراسان جنوبی به نظارت هدفمند بر بازار و عرضه کالاهای اساسی همراه برخورد قاطع با تخلفات اشاره کرد و افزود: موضوع مرغ و مشکلات توزیع، ساماندهی نیروها، کمبود نیرو در کشتارگاه‌ها و نحوه تعامل بین دستگاه‌های متولی از جمله مشکلات استانی است که باید با همفکری و همراهی همه حوزه‌های ذیربط حل شود.
وی با اشاره به لزوم پاسخگو بودن مسئولان تصریح کرد: مصوبات ستاد تنظیم بازار لازم‌الاجرا بوده و مدیران برای عملیاتی شدن مصوبات، اهتمام ویژه داشته باشندقناعت با اشاره به لزوم اتخاذ تدابیر لازم در خصوص خرید حداکثری دام مازاد دامداران گفت: دستگاه‌های نظارتی نسبت به حوزه تولید توجه بیشتری داشته باشند و مدیران نباید توپ را در زمین هم بیندازند بلکه باید با پیگیری و پرهیز از بخشی‌نگری، مشکلات پیش رو را مرتفع کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار