ضرورت برخورد قانونی جدی با گرانفروشان و محتکران کالاهای اساسی

اردبیل (پانا) - استاندار اردبیل بر لزوم برخورد قانونی جدی با گران‌فروشان و محتکران کالاهای اساسی توسط دستگاه‌های ذیربط تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۲۸۹۵۳۴
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت برخورد قانونی جدی با گرانفروشان و محتکران کالاهای اساسی

سید حامد عاملی، استاندار اردبیل، در جلسه کمیته اقدام مشترک تنظیم بازار استان گفت: در صورتی‌که در سطح عرضه‌کنندگان خرد، عمده و شرکت‌های پخش، قیمت روغن بالاتر از نرخ مصوب باشد، تخلف محسوب شده و برابر قانون برخورد می‌شود و همچنین وقتی در تأمین کالاهای اساسی برای توزیع مشکلی وجود ندارد، احتکار قابل قبول نبوده و باید با احتکارکنندگان برخورد شود.

وی ادامه داد: در سایه اقدامات انجام‌ گرفته در راستای تأمین گوشت مرغ و گوشت قرمز، این کالاهای اساسی به میزان کافی در استان اردبیل موجود است.

عاملی به فراهم بودن زمینه استفاده از تسهیلات خرید نهاده‌ها برای دامداران و مرغداران اشاره کرد و گفت: دامداران و مرغداران می‌توانند از تسهیلات مربوط به خرید نهاده‌ها که از سوی بانک کشاورزی با شرایط مناسب پرداخت می‌شود، استفاده کنند و در این خصوص لازم است جهاد کشاورزی نسبت به ارائه لیست نفرات معرفی‌شده و استخراج دریافت‌کنندگان و پیگیری افراد واجد شرایط برای دریافت این تسهیلات اقدام کند.

وی خاطرنشان کرد: دامداران برای تامین ذخایر غذایی و علوفه موردنیاز دام‌های خود قبل از فصل سرما اقدام کنند و اجرای برنامه‌های ترویجی از سوی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل در این راستا ضروری است.

استاندار اردبیل همچنین خواستار هماهنگی‌های لازم برای پرداخت به‌موقع طلب کشاورزان گندم‌کار استان شد و افزود: با توجه به آغاز فصل برداشت گندم و خرید این محصول استراتژیک از کشاورزان، لازم است هماهنگی‌های موردنیاز برای پرداخت طلب کشاورزان انجام شود.

عاملی در زمینه اجرای طرح توزیع و فعال‌سازی کارت‌خوان‌های هوشمند در نانوایی‌های استان اردبیل نیز بیان کرد: اطلاعات کارشناسی از رسانه‌ها باید برای استفاده بهینه مردم از این دستگاه‌ها ارائه شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار