معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش استان کرمانشاه:

تغذیه رایگان بین دانش‌آموزان مناطق کم‌برخوردار و محروم توزیع می‌شود

کرمانشاه (پانا) - معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش استان کرمانشاه با اشاره به طرح توزیع تغذیه رایگان در مدارس کشور پس از ۱۱ سال توقف در وزارت آموزش و پرورش، گفت پیش‌بینی می‌شود در این طرح؛ تغذیه رایگان بین دانش‌آموزان مناطق کم‌برخوردار و محروم توزیع شود.

کد مطلب: ۱۳۱۳۰۵۷
لینک کوتاه کپی شد
تغذیه رایگان بین دانش‌آموزان مناطق کم‌برخوردار و محروم توزیع می‌شود

فردین یاوری با اعلام این خبر گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده؛ طرح تغذیه رایگان هفته‌ای ۲ یا سه بار به مدت ۶ ماه بین دانش‌آموزان دوره ابتدایی با اولویت مناطق کم‌برخوردار و محروم، حاشیه نشین، مدارس روستایی و عشایری استان توزیع می‌شود.

وی افزود: در صورت اجرایی شدن طرح تغذیه رایگان در مدارس کشور؛ تمام دانش‌آموزان (همه مقاطع تحصیلی) مناطق هشت‌گانه آموزش و پررش استان کرمانشاه شامل بیستون، دینور، نوسود، نودشه، گهواره، ماهیدشت، گواور و باینگان که حدود ۱۰ هزار دانش‌آموز هستند، به دلیل هم کلاس بودن از تغذیه رایگان برخوردار می‌شوند.

یاوری تاکید کرد: توزیع تغذیه رایگان با اولویت دانش‌آموزان دوره ابتدایی به ویژه در مناطق محروم و کم برخوردار، روستایی و عشایری به خاطر اهمیت نقش تغذیه در سلامت و یادگیری آموزش‌های درسی صورت می‌گیرد.

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش استان درباره شرایط، نحوه و نوع تغذیه دانش‌آموزان گفت: کارگروهی در استان متشکل از ادارات؛ آموزش و پرورش، جهاد کشاورزی، علوم پزشکی و اداره استاندارد بر کیفیت، نوع تغذیه و شرایط و نحوه توزیع آن بین دانش‌آموزان تصمیم‌گیری و نظارت می‌کنند.

یاوری در ادامه با اشاره به اهمیت تغذیه دانش‌آموزان در سلامت و یادگیری مطالب درسی اظهار کرد: همه یافته‌های علمی بر این نکته اذعان دارد کسانی که تغذیه سالم‌تری دارند، میزان یادگیری و تعمق آموزش در آنها بیشتر است تا کسانی که از خوراک و تغذیه مناسبی برخوردار نیستند، به همین خاطر وزارت آموزش و پرورش پس از ۱۱ سال تصمیم دارد دوباره برنامه توزیع تغذیه رایگان در مناطق کم‌برخوردار و دانش‌آموزان سن حساس را برقرار کند.

وی در پایان پیش‌بینی کرد: حداقل ۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای توزیع تغذیه رایگان در مدارس استان مورد نیاز باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار