معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان کرمانشاه:

شهریه ثبت‌نام در کودکستان‌ها را آموزش و پرورش تعیین می‌کند

کرمانشاه (پانا) - معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان کرمانشاه با بیان این‌که فعالیت تمام پیش‌دبستانی‌ها و مهدهای کودک زیر نظر آموزش و پرورش قرار گرفته است، گفت شهریه ثبت‌نام در کودکستان‌ها اعم از دولتی و غیردولتی توسط آموزش و پرورش تعیین می‌شود و این مراکز باید طبق مصوبه وضع شده تعرفه را از اولیا اخذ کنند.

کد مطلب: ۱۳۱۲۲۶۹
لینک کوتاه کپی شد
شهریه ثبت‌نام در کودکستان‌ها را آموزش و پرورش تعیین می‌کند

زهرا نجار با اعلام این خبر عنوان کرد: شیوه نامه ثبت‌نام در کودکستان‌ها دیر از سوی وزارت آموزش و پرورش ابلاغ شده و به همین دلیل هنوز میزان تعرفه ثبت‌نام در این مراکز و مراکز آموزشی برای اولیا و مدارس مشخص نشده است.

وی گفت: طی ۲ هفته آینده در شورای آموزش و پرورش استان نرخ ثبت‌نام در کودکستان‌ها اعلام می‌شود و قیمت‌ها برحسب دولتی و غیردولتی یا میزان خدماتی که به بچه‌ها ارائه می‌دهند، متفاوت خواهد بود.

نجار در ادامه گفت: از امسال پیش دبستانی‌ها و مهد کودک‌ها در قالب کودکستان یک برای بچه‌های چهار تا ۶ سال و کودکستان ۲ برای بچه‌های ۶ سال نام‌گذاری می‌شود و به فعالیت خود ادامه می دهند.

وی با اشاره به اهمیت زیاد آموزش کودکان قبل از ورود به مدرسه، از خانواده‌ها خواست حتما بچه‌های خود را در کودکستان‌ها ثبت‌نام کنند تا در زمان مدرسه به ویژه اول ابتدایی دچار مشکل نشوند.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان اظهار کرد: در برنامه داریم که کودکستان‌ها در مدارس دولتی در شیفت مخالف دانش‌آموزان برقرار کنیم تا با خیال راحت و در محیط آرام از تمام تجهیزات و امکانات برای شادی، بازی و آموزش استفاده کنیم.

وی همچنین در خصوص فعالیت کودکستان‌های غیردولتی نیز توضیح داد: کودکستان‌های غیردولتی و غیرانتفاعی فقط برای تعیین نرخ ثبت‌نام زیر نظر آموزش و پرورش نیستند بلکه مطالب درسی و آموزشی با نحوه خدماتی که به بچه ارائه می‌دهند تحت نظارت است.

این مقام مسئول با بیان اینکه به طور مستمر کودکستان‌های غیر‌دولتی نظارت می‌شوند، تاکید کرد: تمام مطالب آموزشی کودکستان‌ها زیر نظر آموزش و پرورش قرار دارد و آنها سر خود نمی‌توانند کتاب و مطالب خود را به بچه‌ها آموزش دهند.

نجار در بخش دیگری از سخنان خود یکی از مهم‌ترین برنامه‌های آموزش و پرورش در راستای اجرای عدالت آموزشی را، راه اندازی کودکستان‌ها در تمام مناطق شهری و روستایی استان عنوان کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار