رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک خبر داد؛

برگزاری رویداد یارستان کودکستان با هدف تولید محتوای مناسب برای کودکان زیر ۷سال

تهران (پانا) - رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک در نشست خبری با اصحاب رسانه از برگزاری رویداد یارستان کودکستان با هدف ساماندهی و ارتقای کمی و کیفی محتوای مناسب برای کودکان زیر ۷ سال خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۹۵۹۲۷
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری رویداد یارستان کودکستان با هدف تولید محتوای مناسب برای کودکان زیر ۷سال

مجتبی همتی‌‌فر در نشست خبری با اصحاب رسانه که با موضوع رویداد ملی یارستان کودکستان برگزار شد، اظهار داشت: بر اساس بیانات مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی)، آینده کشور را از وضع امروز آموزش و پرورش می‌توان تشخیص داد و می‌توان جمله تکمیلی‌تری گفت و اضافه کرد که تعلیم و تربیتِ دوره کودکی، آینده‌ساز آموزش و پرورش خواهد بود و ما در صورتی خواهیم توانست آموزش و پرورش خوبی داشته باشیم که تربیت خوبی در دوران کودکی داشته باشیم.

رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک تصریح کرد: سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک به عنوان یک سازمان ملی است که ملی بودن آن بار معنایی دارد، زیرا کارکرد و ماموریت سازمان صرفا توسط دولت قابل تحقق نیست و نه تنها وزارت آموزش و پرورش بلکه دولت به تنهایی از عهده آن بر نمی‌آید و باید همه دستگاه‌ها و نهادها به همراهی این سازمان ملی بیایند و بدانند که ماموریت سازمان یک ماموریت ملی است.

وی رفع دغدغه‌های کشور مانند اشتغال را از مسیر تربیت کودکی دانست گفت: آمار بالای تصادفات جاده‌ای در کشور در دهه ۷۰، باعث شد راهنمایی رانندگی همیار پلیس را ابداع کند که موفقیت‌های سال‌های بعد در کاهش تصادفات جاده‌ای و کشته شدگان آن، این ابداع در توجه به دوران کودکی است، لذا نباید به دوران کودکی کم توجه باشیم.

همتی‌فر با بیان اینکه تربیت دوره کودکی دچار رهاشدگی بود، اظهار کرد: تاسیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک از همین رو بوده است اما اکنون نباید سازمان رها شود و با توجه به وجه ملی آن باید همه دستگاه‌ها و سازمان‌ها به این موضوع توجه کنند.

وی افزود: مسائل مضمن کشور در آموزش و پرورش و دوره کودکی قابل حل در دوره کم زمانی نیست. دانش تخصصی اسلامی در حوزه تربیت کودک آنقدر قوی است که براساس آن بتوان بسته‌های مناسب آموزشی، بازی و سرگرمی برای کودک تهیه کرد، لذا ضعف نظری، ضعف مربی در به کارگیری عمل و... از عوامل کاهش سرعت حرکت این سارمان است.

همتی فر، مسئله کیفیت نسل را بر عهده سازمان دانست و ادامه داد: بازکردن پنجره نسل نباید با کم‌توجهی به تربیت نسل انجام شود و به توانایی والدین و آمادگی آن‌ها برای تربیت کودک توجه کرد.

رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک گفت: اصل تربیت در خانواده توسط والدین و در کودکستان توسط مربیان اتفاق می‌افتاد اما آیا وسایل و تجهیزات مناسبی برای تربیت کودکان داریم و ما در پاسخ به این پرسش به رویدادی رسیدیم که این رویداد برای تهیه و تولید محتوی برای کودکان، خانواده‌ها و مربیان است که می‌توانند بخشی از ضعف‌های ما را در این حوزه جبران کند.

رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک تصریح کرد: منابع تربیتی و آموزشی دوران کودکی از اهمیت بسیار زیادی برخوردارند و به طور مستقیم بر رشد کودک و فرآیند یادگیری موثر هستند، در نتیجه استفاده از محتوای مفید در روند یادگیری کودکان و نیز ظرفیت‌های دغدغه‌مندان این حوزه در اولویت سازمان تعلیم و تربیت کودک قرار گرفته است.

وی افزود: از این‌رو سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک رویداد یارستان کودکستان را با هدف سازماندهی و ارتقای سطح کمی و کیفی محتوای مناسب برای کودکان زیر ۷سال برگزار می‌کند، که محورهای این رویداد عبارتند از: طرح درس‌ها و کاربرگ‌های آموزشی و پرورشی؛ کتاب کودک و کتاب کار کودکستان؛ بازی اسباب بازی و محصولات کمک آموزشی؛ چهار سامانه نرم‌افزارهای موبایل و رایانه؛ تولیدات صوتی تصویری که دارای ماهیت دیجیتال هستند.

رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک در مورد زمان برگزاری این رویداد گفت: رویداد یارستان کودکستان از تاریخ دوم مرداد تا دهم شهریور ماه برگزار می‌شود و شرکت کنندگان جهت ثبت نام لازم است در بازه زمانی دوم تا بیستم مرداد به سایت رویداد به آدرس اینترنتیyarestankoodakestan.irمراجعه کرده و نسبت به ارسال آثار خود اقدام کنند.

همتی فر در مورد دیگر مزایای این رویداد برای شرکت کنندگان و منتخبان آثار اظهار داشت: علاوه بر هدیه جوایز به منتخبان این رویداد، صدور مجوز برای تولید و انتشار محتوا از طرف سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک؛ قرار گرفتن محتوای تولید شده در نظام توصیه سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک با مشخصات خود تولید کننده؛ تسهیل فرایند توسعه و مقیاس پذیری محتوا؛ خواهد بود.

گفتنی است؛ پس از آغاز ثبت نام و ارسال آثار که از دوم تا ۲۰مرداد ماه ادامه خواهد داشت، اعلام نتایج اولیه در تاریخ ۲۸مرداد ماه اعلام خواهد شد و مهلت ویرایش و اصلاح آثار از تاریخ ۲۸الی سی و یکم مرداد ماه خواهد بود. همچنین داوری آثار از تاریخ سی و یکم مرداد تا چهارم شهریور ماه طول خواهد کشید و اختتامیه رویداد به صورت حضوری در تاریخ هشتم تا دهم شهریور ماه برگزار خواهد شد.

به برگزیدگان هر یک از محورهای رویداد جوایز نقدی به ارزش: برگزیده اول ۳۰، برگزیده دوم ۱۵، و برگزیده سوم ۵میلیون تومان هدیه داده خواهد شد.

گفتنی است، علاقمندان جهت کسب اطلاع بیشتر می‌توانند به سایت رویداد و نیز صفحه اینستاگرام رویداد به نشانی @yarestankoodakestan مراجعه کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار