رئیس کمیته امداد کشور:

قرض الحسنه، پاداشی بیش از کمک بلاعوض دارد

تبریز (پانا) - رئیس کمیته امداد کشور با اشاره به اینکه قرض‌الحسنه دادن، پاداشی بیشتر از کمک‌های بلاعوض در نزد خدا دارد، قرض‌الحسنه دادن را موجب فرهنگ‌سازی کار و تلاش و جهاد و فعالیت دانست.

کد مطلب: ۱۳۱۲۲۲۸
لینک کوتاه کپی شد
قرض الحسنه، پاداشی بیش از کمک بلاعوض دارد

سید مرتضی بختیاری در حاشیه آیین افتتاح ساختمان شعبه شهدای محراب صندوق قرض الحسنه امداد ولایت کمیته امداد در تبریز گفت: افتتاح صندوق قرض الحسنه امداد ولایت بصورت واقعی قرض الحسنه است.

وی افزود: بر اساس اساسنامه این صندوق تا سقف 10 میلیون تومان وام کارگشایی بدون کارمزد به نیازمندان از این صندوق وام پرداخت خواهد شد که هیچ کارمزدی را شامل نمی شود و فقط در مبالغ بیش از 10 میلیون تومان 3 درصد کارمزد دوره 7 ساله دریافت می شود که این کارمزد مانند بانکهای دیگر سالانه نیست.

این مقام مسئول از ارائه وام های قرض الحسنه مسکن و اشتغال تا سقف 50 میلیون تومان و نیز وام تحصیل خبر داد و افزود: باید خاطرنشان کرد از محل صندوق این قرض الحسنه حتی یک ریال هم به کارمندان کمیته امداد پرداخت نخواهد شد و صرفا مختص نیازمندانی که از سوی کمیته امداد و یا خیرین عزیز معرفی می شوند، است.

بختیاری به نقش خیرین در این صندوق ها اشاره کرد و گفت: هر مقدار سرمایه که خیرین در صندوق ها سپرده گذاری کنند، کمیته امداد هم به همان میزان به مبالغ صندوق اضافه می کند. سال قبل 4 هزار میلیارد تومان اعتبار برای وام قرض الحسنه در نظر گرفته شده بود که به 400 هزار نفر این وام پرداخت شد.

وی با اشاره به اینکه کمک های بلاعوض در نزد خدا پاداش بسیار دارد ولی قرض الحسنه دادن پاداشش بسیار بیشتر است، ادامه داد: قرض الحسنه دادن، در فرهنگ سازی کار و تلاش و نیز جهاد و فعالیت بسیار تاثیرات مثبت دارد.

استاندار آذربایجان شرقی نیزضمن بیان اینکه خیرین عزیز سرمایه اصلی مجموعه کمیته امداد هستند، گفت: اصلی ترین ویژگی مردم دیار آذربایجان شرقی کمک و مساعدت به همنوعان و محرومین است.

عابدین خرم امیدوار شد که مسئولین نیز مانند مردم شریف این دیار با همکاری خود با کمیته امداد و سایر مراکز خیریه همراه مردم باشند تا محرومان جامعه نیز از این مراکز دست خالی باز نگردند و این مجموعه در زمینه اشتغالزایی و تامین مسکن و رفع نیازهای محرومین موفق باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار