سخنگوی سازمان حفاظت محیطزیست در گفتوگو با پانا:
ارتقای سواد محیطزیستی دانشآموزان در دستور کار سازمان محیطزیست قرار دارد
تهران (پانا) - سخنگوی سازمان حفاظت محیطزیست هدف از تولید محتوای آموزشی برای مربیان مهدهای کودک و والدین کودکان پیشدبستانی را نهادینه کردن محیطزیست در این کودکان عنوان کرد و گفت ارتقای سواد محیطزیستی دانشآموزان در دستور کار سازمان حفاظت محیطزیست قرار دارد.
![ارتقای سواد محیطزیستی دانشآموزان در دستور کار سازمان محیطزیست قرار دارد](https://cdn.pana.ir/thumbnail/MTQwNDBjR4vc/gjzVaZ-S_20YtK6_oleWnZi7LTjceVfkf-tEjQhhSgVYJkTSbMZ4IZicyAcgRMj-WWFHy9iIp1lNx8-qtxRZcN02dEbH-ZTHtcnFLmnLbdosAIKXaKdntA,,/MTQwNDBjR4vc.jpg)
نورالله مرادی در گفتوگو با پانا درباره تولید محتوای آموزشی برای حفاظت از محیطزیست در کشور اظهار کرد: «با توجه به شعار سال (تولید، دانشبنیان و اشتغالآفرین)، ارتقای سواد محیطزیستی در دستور کار سازمان حفاظت محیطزیست قرار گرفت و تولید محتوا از مسیر پژوهشها و فناوریهای نوین محیط زیستی مورد تاکید و توجه است. در این راستا شناخت گروههای هدف، نیازسنجی آموزشی آنها، تعیین اولویتها، برنامهریزی عملیاتی برای هدفمند کردن آموزشهای محیط زیستی و نهادینه کردن جایگاه آن و اثربخشی آموزشهای مذکور در دست اقدام است.»
معاون آموزش و مشارکتهای مردمی سازمان حفاظت محیطزیست تصریح کرد: «اکنون در راستای سند تحول محیطزیست برنامههای جامعی برای تولید محتوا بهویژه برای زنان شهری، روستایی و عشایر داریم. مهمترین جامعه هدف ما نیز دانشآموزان هستند و هنوز در برنامههای آموزشی برنامه تفکیک شدهای برای آموزش دختران و پسران نداریم بلکه جامعه دانشآموزی مد نظر سازمان محیطزیست قرار دارد.»
سخنگوی سازمان حفاظت محیطزیست درباره اهمیت تولید محتوا برای مربیان در مدارس نیز گفت: «جامعه دانشآموزی، مربیان و آموزشگران و اولیا بستر مهمی در آموزشهای محیطزیستی بهشمار میروند و مثلث بههم تنیدهای هستند که برای آگاهی این گروهها، محتوای خاص تولید میشود. در عین حال در بحث سنین پیش از دبستان و سنین 3 تا چهار سال، آموزش برای کودکان نیست بلکه تولید محتوا برای آموزش مربیان و والدین آنها انجام میشود.»
معاون آموزش و مشارکتهای مردمی سازمان حفاظت محیطزیست خاطرنشان کرد: «هدف از آموزشها و تولید محتوای آموزشی برای کودکان پیشدبستانی به این دلیل است که اولیای مدرسه و اولیای خانه بتوانند فرزندان خود را با محیطزیست آشنا کنند و محیطزیست را در آنها نهادینه کنند و سپس وارد مدرسه شوند.»
ارسال دیدگاه