در گفت‌وگو با پانا:

محسن کاوه: جریانی به‌دنبال زدن فدراسیون کشتی است

مسجل‌شدن مدال نقره، اطری را ذوق‌زده کرد/ غیبت روس‌ها در جام جهانی به ضرر ما شد

تهران (پانا) - مربی سابق تیم ملی کشتی ایران معتقد است جریانی به بهانه نتایج تیم در جام جهانی و در پی آن دست‌آویز قراردادن غیبت روس‌ها به‌دنبال زدن فدراسیون هستند.

کد مطلب: ۱۳۱۱۱۷۹
لینک کوتاه کپی شد
محسن کاوه: جریانی به‌دنبال زدن فدراسیون کشتی است

محسن کاوه در گفت‌وگو با پانا، با اشاره به نتایج تیم ملی کشتی آزاد ایران در مسابقات جهانی صربستان گفت: «می‌شنوم خیلی از منتقدان، غیبت روس‌ها را پتکی کرده‌اند و بر سر فدراسیون می‌کوبند. این دوستان اطلاعات غلط به مردم می‌دهند. این در حالی است که غیبت روس‌ها به ضرر ما شد. چون اگر آن‌ها بودند، خیلی از وزن‌ها ممکن بود آمریکایی‌ها بالا نیایند. به ما کمک می‌شد و شک نکنید نتایج طور دیگری رقم می‌خورد. سال قبل مگر روس‌ها نبودند؟ ما با تیم ملی جوانان سال قبل در روسیه قهرمان شدیم اما در مسابقات بلغارستان وقتی روس‌ها نبودند کار ما به مشکل خورد. کسانی که به بهانه نبود روس‌ها، کشتی‌گیران را می‌زنند، جریانی هستند که به دنبال زدن فدراسیون هستند. می‌خواهند کار فدراسیون را زیر سؤال ببرند. در فدراسیون قبلی تیم ملی سال ۲۰۱۱ می‌توانست با اختلاف ۳ امتیاز قهرمان شود اما تیم را نهم تحویل دادند.»

وی افزود: «اگر بخواهیم ‌وضعیت آمریکا را در سال‌های گذشته بررسی کنیم، تیمشان ۸، ۹ سال قبل فقط سه، چهار کشتی‌گیر خوب داشت. همیشه این‌طور نیست که کشوری در اوج باشد و در همه وزن‌ها تاپ‌ترین‌ها را داشته باشد. اما الان تیم آمریکا یکی از بهترین تیم‌های تاریخش را دارد. در همه وزن‌ها بهترین‌های دنیا را دارد. باید قبول کنیم که از ما جلوتر هستند و واقعاً هم تیم گردن‌کلفتی دارند. اما شرایط سنی‌شان بالاست. کشتی‌گیران ما جوان‌تر هستند و بعد از ۲، ۳ سال به پختگی می‌رسند. شک نکنید دریکی دو سال آینده بهتر از آن‌ها می‌شویم. مگر اینکه برای این ستاره‌هایشان جایگزین بیاورند که بعید می‌دانم. واقعاً مثل این نسل دیگر نمی‌توانند کشتی‌گیر بیاورند.»

پیشکسوت کشتی ایران تصریح کرد: «ما در مسابقات جهانی صربستان تیمی داشتیم که از ۱۰ نفر، ۸ کشتی‌گیر توانستند جزو ۵ نفر اول دنیا شوند. ما در بحث کیفیت، از ۱۰ نمره ۸ گرفتیم. این نمره پائینی نیست که این‌طور به فدراسیون می‌تازند. مردم کشتی ما وقتی نتایج را می‌بینند ناراحت می‌شوند. این به خاطر عرق و علاقه‌ای است که به کشتی دارند. حسن یزدانی به تیلور باخت. واقعاً این باخت به خاطر بار سنگینی بود که روی حسن گذاشته شد. مردم چون دوستش دارند، در هر حالی دوست دارند و توقع دارند او طلا بگیرد. او قبلاً مقابل تیلور ضربه شده بود. قبلاً هم با اختلاف بالا باخته بود. در المپیک هم لحظه آخر باخت. ببخشید او به کریم شیره‌ای نباخته که این‌قدر جو می‌دهند. او به نابغه کشتی باخته است.»

محسن کاوه گفت: «مگر نمی‌گفتند محمد نخودی سال قبل شانسی بالا رفته است؟ امسال اما نقره‌اش را تثبیت کرد. این هم اتفاق بود؟ یونس امامی پیشرفت کرد. اطری دوم دنیا شد. عموزاد در پرترافیک‌ترین وزن دنیا آمد و قهرمان جهان شد. به نظرم اطری چون چند سال تا لبه کسب مدال بالا می‌آمد، وقتی به فینال رسید . نقره‌اش مسجل شد، ذوق طلا را نداشت و به همان مدال قناعت کرد. اما همین‌که نفر دوم دنیا شده، خیلی خوب است. ازلحاظ کیفی حریفش خیلی خوب بود. او حسن رحیمی ما را در اوجش برد. حسن رحیمی که در زمان خودش بهترین دنیا بود. به مردم آمار اشتباه و غلط ندهیم.»

وی ادامه داد: «در وزن محمدحسین محمدیان، من نگرفتن مدال را تقصیر خودش می‌دانم. توانایی‌اش خیلی بالا بود و باید. به فینال می‌رفت. وقتی امتیازش بالاتر از حریف بود، نباید دنبال کنترل کردن کشتی می‌رفت. باید دنبال گرفتن امتیاز بیشتر می‌رفت و می‌برد. او اگر حملاتش را ادامه می‌داد، حتماً به امتیاز ۱۰ می‌رسید. سرتر از حریفش بود. در بحث کوچینگ مشکل نداشت. پس نباید باختش را به مربی‌اش ربط بدهیم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار