رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه آب پخش:

مدرسه و خانواده باید برای تربیت نسل آینده‌ساز کشور هم‌افزایی داشته باشند

بوشهر (پانا) - رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه آب پخش‌ گفت مدرسه، دانش‌آموز و خانواده سه ضلع مهم تربیتی هستند که باید در کنار هم با هدف تربیت نسل آینده‌ساز کشور، هم‌افزایی قابل توجهی داشته باشند.

کد مطلب: ۱۳۱۱۱۰۸
لینک کوتاه کپی شد
مدرسه و خانواده باید برای تربیت نسل آینده‌ساز کشور هم‌افزایی داشته باشند

به گزارش روابط عمومی اداره آموزش و پرورش منطقه آب پخش، آیین جشن شکوفه ها با حضور رئیس اداره آموزش و پرورش، بخشدار، امام جمعه، مسئولان بخش، مدیر دبستان، آموزگاران و دانش آموزان در نمازخانه دبستان شهید صمصمامی برگزار شد.

رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه آب پخش در آئین جشن شکوفه با تبریک آغاز سال تحصیلی جدید به دانش آموزان و خانواده های آنان اظهار کرد: نظام تعلیم و تربیت و مدارس می توانند بستر پیشرفت و ترقی جامعه را فراهم کنند.

شهریار پیروی با اشاره به سه ضلع نظام تعلیم و تربیت، گفت: مدرسه، دانش آموز و خانواده سه ضلع مهم تربیتی هستند که باید در کنار هم با هدف تربیت نسل آینده ساز کشور، هم افزایی قابل توجهی داشته باشند.

پیروی با بیان اینکه مدرسه به تنهایی قادر به تربیت و آماده کردن دانش آموزان برای آینده سازی جامعه نیست، اضافه کرد: خانواده ها به کمک مدارس شرایط را برای رشد فرهنگی، اجتماعی، روحی و معنوی دانش آموزان فراهم کنند و مدارس باید محلی برای فراگیری علم و دانش و یادگیری مهارت های زندگی باشد.

رئیس اداره آموزش و پرورش آب پخش، آمیخته شدن تزکیه و تعلیم را رمز موفقیت رزمندگان هشت سال دفاع مقدس عنوان کرد و گفت: نواختن این زنگ با هدف پیوند علم و دانش با اعتقاد به تمامیت و استقلال کشورمان و ارج نهادن به شهدای والامقام، ایثارگران، خانواده معظم شهدای گران‌قدر و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس انجام می‌گیرد تا آینده‌سازان این کشور در ذهن و ضمیر خود برای همیشه روحیه وفاداری به کشور و مقاومت در برابر بدخواهان را به ثبت برسانند.

پیروی گفت: هدف ما در زنگ ایثار و شهادت، معرفی شخصیت شهدا به دانش‌آموزان است؛ اگر همه وظیفه خود را به درستی انجام دهیم بسیاری از مشکلات حل خواهد شد و آموزش و پرورش به عنوان دستگاه تربیتی و انسان ساز مسئولیتی بزرگ در انتقال مفاهیم، فرهنگ، هویت، تبیین ارزش‌های دینی و صیانت آن‌ در میان نسل جوان دارد.

این مقام مسئول تاکید کرد: معلمان باید در همان ابتدای سال تحصیلی با توجه به برنامه ریزی دقیق و از پیش تعیین شده، تلاش کنند که دانش آموزان را در مدرسه و کلاس ،فعال و پویا پرورش دهند تا در آینده بتوانند نقش خود را در جامعه به صورت موثر ایفا کنند.

وی بیان کرد: توجه به شکل‌گیری شخصیت و مسئولیت پذیری دانش آموزان در این دوره(ابتدایی)باید نهایت تلاش در فراگیری مطالبی همچون احترام، حرمت گذاشتن به معلمان و اولیا و افزایش اعتماد به نفس دانش آموزان برای حضور موفق در جامعه، صورت پذیرد.

شهریار پیروی تصریح کرد: وظیفه آموزش و پرورش، آموزش و فرهنگ سازی در موضوع های حساس و مهم برای رده های سنی خرسالان، کودکان و نوجوانان با همکاری دستگاه های مختلف است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار