علیرضا کریمیان در مراسم تجلیل از ١٠٠ دانش‌آموز ممتاز طرح شاهد گفت:

دانش‌آموزان ممتاز؛ دانشمندان و پژوهشگران آینده ساز کشور هستند

تهران (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره به اینکه، رهبر معظم انقلاب، استمرار نظام جمهوری اسلامی ایران را نیازمند جوانان نخبه، دانشمند و پژوهشگر دانسته‌اند، نتیجه تلاش دانش‌آموزان در مسیر رشد و پیشرفت خود را، تعداد زیادی پژوهشگر و دانشمند برای کشور دانست.

کد مطلب: ۱۳۱۰۳۰۷
لینک کوتاه کپی شد
دانش‌آموزان ممتاز؛ دانشمندان و پژوهشگران آینده ساز کشور هستند

مراسم تجلیل از ١٠٠ دانش آموز ممتاز متوسطه اول و دوم مدارس شاهد، با حضور علیرضا کریمیان؛ مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران، اصحاب کریمی؛ مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران و دانش آموزان ممتاز مدارس شاهد شهر تهران، در سالن همایش آموزش و پرورش منطقه ٣ برگزار شد.

علیرضا کریمیان ضمن ادای احترام به شهدا، به ویژه شهدای فرهنگی و دانش آموز، با بیان اینکه برای حفظ و سربلندی کشور، خون های زیادی ریخته شده، اظهار کرد: کشور ما دارای یک موقعیت ممتاز جغرافیایی است، بنابراین دشمنی که از ناحیه استکبار جهانی نسبت به ما وجود دارد دیرینه است و از همان سال های ابتدایی پیروزی جمهوری اسلامی ایران شدت یافته، چرا که انقلاب ما مردم سالاری دینی را به عنوان یک الگو، به جهان مطرح کرده است.

مدیرکل آموزش و پرورش پایتخت، با اشاره به اینکه مطالعه تاریخ معاصر از مطالبات مقام معظم رهبری است و می بایست دانش آموزان در کنار مطالعات درسی خود مطالعه تاریخی نیز داشته باشند، افزود: همانطور که رهبر معظم انقلاب استمرار نظام جمهوری اسلامی ایران را نیازمند جوانان نخبه، دانشمند و پژوهشگر دانسته اند، اینکه شما در تحصیل از سرآمدان مدارس و مناطق خود هستید؛ نشان از استعداد و همت شما عزیزان است و خداوند این موهبت را به شما ارزانی داشته و می بایست در مسیر رشد و پیشرفت خود تلاش بیشتری داشته باشید تا برونداد این تلاش، تعداد زیادی پژوهشگر و دانشمند برای کشور عزیزمان ایران اسلامی باشد.

کریمیان در پایان، وظیفه دانش آموز امروز را در مسیر رشد، تعالی، پیشرفت و توسعه کشور، تلاش برای خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی عنوان کرد.

رفع موانع و سرعت بخشی به حرکت دانش آموزان در مسیر علم و دانش وظیفه ماست

در ادامه، اصحاب کریمی؛ مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ، دانش آموزان ممتاز شاهد را نخبگان و آینده سازان ایران اسلامی خواند و خطاب به آن ها گفت: روزی پدران شما تمام هستی خود را در طبق اخلاص گذاشتند و با گذشت و ایثار خود در دفاعی جانانه از این خاک؛ در راه حفظ اسلام و انقلاب جنگیدند و وظیفه ماست که به پاس این جان فشانی و ایثار، در راه خدمت به خانواده های معزز آنها گام برداریم.

وی با بیان اینکه در زمان جنگ تحمیلی، درس و آموزش تعطیل نشد و سلاح در کنار قلم قرار گرفت و فضای جبهه و جنگ تبدیل به یک فضای فرهنگی شد اظهار کرد: رزمندگان، در آن وضعیت درس را رهانکردند، چرا که می دانستند می بایست شرایط تحصیلی را به نقطه ای برسانند که در رشد علمی کشور نیز موثر باشند و افتخارات فراوانی را نیز در زمینه های علمی و آموزشی بدست آوردند، اکنون نیز نسل جوان باید در شرایطی قرار گیرند تا مسیر رشد را طی کنند و سعی و تلاش ما در بنیاد شهید و مدارس شاهد رفع موانع و سرعت بخشی به حرکت شما دانش آموزان عزیز در مسیر علم و دانش است.

کریمی خاطرنشان کرد: پدران شما چه به عنوان شهید و چه به عنوان جانباز و ایثارگر، الگوهای ارزشمندی هستند که می بایست به تأسی از آن ها در مسیر رشد و تعالی قرار گیرند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار