فرماندار شهرستان‌قرچک:

انسان‌سازی، وظیفه‌‌‌ای برجسته و حیاتی در حوزه آموزش و پرورش است

قرچک(پانا)- فرماندار شهرستان‌ قرچک، انسان‌سازی را وظیفه‌‌‌ای برجسته و حیاتی در حوزه آموزش و پرورش دانست و بر تربیت دانش‌آموزان آگاه و انقلابی تاکید کرد و گفت دوران تحصیل فرصتی گرانبهایی است که جهت انتقال مفاهیم دینی و انقلابی به نسل آینده ایجاد شده است.

کد مطلب: ۱۳۱۰۲۲۷
لینک کوتاه کپی شد
انسان‌سازی، وظیفه‌‌‌ای برجسته و حیاتی در حوزه آموزش و پرورش است

علیرضا فاتحی‌نژاد فرماندار شهرستان‌قرچک در جلسه هم‌اندیشی مدیران مدارس در این شهرستان ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و سال تحصیلی جدید اظهار کرد: یکی از وظایف مهم ما انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل آینده وپاسداری از آن است، دستگاه آموزش و پرورش به عنوان یکی از از کلیدی ترین و کم‌نظیرترین عناصر حاکمیت جمهوری اسلامی ایران وظیفه انسان‌سازی را بر عهده دارد.

فاتحی‌نژاد نیروی انسانی را عامل تمدن سازی اسلامی برشمرد و گفت: جایگاه آموزش و پرورش زمینه ساز این امر است که نشان‌دهنده اهمیت آن است؛ در بیانیه گام دوم انقلاب مقام‌معظم‌رهبری، سه عنصر اساسی در راستای تمدن سازی را نام بردند که یکی از آن عناصر تربیت و مسئولیت پذیری جوانان است که ۴۰ بار در به آن اشاره شده و دومین‌ مورد توجه به جایگاه علم و پژوهش، خودسازی و تمدن سازی است که اساس آن توجه به سند تحول بنیادین است.

وی سومین مورد را به تعبیر از فرمایشات مقام معظم رهبری، تربیت نیروی مؤمن و کارآمد نامید و افزود: رشد و تربیت این نیروی ارزشی و هوشیار و با بصیرت نیازمند آموزش و پرورشی مطلوب است، در ایام کرونا شاهد ارزشمندی این موضوع در مدرسه و آموزش و پرورش بودیم.

این مقام مسئول، ضمن تشکر از مقام گرانقدر مدیران و معلمان و همچنین مادران آگاه گفت: ۱۲ سال تحصیل دانش‌آموزان فرصت ارزشمندی را در جهت انتقال مفاهیم و آموزه‌های اسلامی و دینی و مبانی انقلاب پدید آورده است که می‌بایست بدان بسیار توجه شود.

فرماندار شهرستان‌قرچک جایگاه آموزش و پرورش را ستودنی و رفیع دانست و ادامه داد: این نهاد مقدس خصایصی نیکو دارد و دارای رسالتی پیامبرگونه است، در این میان کاستی هایی نیز مشاهده می‌شود که نیازمند اصلاح و رفع مشکلات است.

وی نگاه به آموزش و پرورش را نگاهی مهم و زیربنایی تلقی و تشریح کرد: دیدگاه نسبت به نهاد آموزش و پرورش هزینه‌ای نیست گرچه سرمایه گذاری در این بخش زیربنایی محسوب می‌شود باید دانست که نگاه‌های حزبی و جناحی نیز سبب عدم تحقق اهداف آموزش و پرورش می‌شود که سرانجامی مانند جایگزینی سند ۲۰۳۰ غربی در مدارس میشود.

فاتحی‌نژاد ضمن اشاره به بیانات رهبر فرزانه انقلاب درباره آموزش و پرورش کنونی که ساخته و پرداخته فلسفه ما نیست، افزود: مواد آموزشی قدیمی شده است که با نیاز و مباحث روز مطابقت ندارد؛ از طرفی دیگر فرهنگ آموزشی غربی نمود بیشتری پیدا کرده است چرا که مکاتب قدیمی به مرور کم رنگ شدند، این موارد باید پیگیری و رفع شود.

وی عدالت آموزشی را امری مهم نامید و اظهار کرد: نباید میان دانش آموزان ساکن در مناطق محروم کشور و مناطق برخوردار تبعیض ایجاد شود؛ این نکته‌ای منفی است که آمارهای کنکور ۱۴۰۱ گواه بر آن است زیرا اغلب قبولی‌ها از جانب مدارس غیردولتی و سمپاد است که این امر موجب سرخوردگی سایرین می‌شود.

این مقام مسئول طرح‌های خرید خدمت را مانع آموزش قوی عنوان کرد و گفت: جایگاه معلمان باید تقویت شود؛ نخبگان ما می‌بایست به ارزش و جایگاه بلندمرتبه معلمی پی برند، تاکید مقام معظم رهبری نیز بر جذب معلمان از دانشگاه‌های رجایی و فرهنگیان است نباید از اصول فاصله بگیریم.

فاتحی‌نژاد بر آگاهی و بصیرت معلمان تاکید کرد و ادامه داد: امروز معلمان باید آگاه و بروز باشند؛ تناسب میان اطلاعات دانش آموزان امروزی و معلمان باید صورت گیرد تا به اختلال آموزشی دچار نشویم، کلاس‌های ضمن خدمت و ادامه تحصیل برای معلمان از موارد مهمی است که می‌تواند راهگشا باشد.

فرماندار شهرستان‌قرچک در پایان اذعان کرد: بهرمندی از ظرفیت دانش‌آموزان نیز مهم است، تدریس عالی می‌تواند مبانی و آموزه‌ها را مانند حکاکی بر سنگ در ذهن دانش‌آموزان تثبیت کند علاوه بر آن مربیان و معلمان حوزه‌های قرآنی و پرورشی نیز باید آگاهی خود را به سطح بالاتری برسانند تا سودمند واقع شوند.

خبرنگار: راضیه‌ یوسفی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار