معلم منتخب شهرستان رودهن:

دانش‌آموزان را به خواندن روزانه یک صفحه قرآن تشویق می‌‌کنم

تهران (پانا) - معلم منتخب شهرستان رودهن عامل موفقیت خود را اعتقاد به خداوند و لطف پروردگار، دعای خیر پدر و مادر، تلاش‌های پی‌ در پی برای رسیدن به اهداف و پایداری در شرایط دشوار دانست.

کد مطلب: ۱۳۰۹۸۷۲
لینک کوتاه کپی شد
دانش‌آموزان را به خواندن روزانه یک صفحه قرآن تشویق می‌‌کنم

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، ساناز پورعلی معلم منتخب استانی منطقه رودهن گفت: دبیر علوم و زیست‌شناسی و دارای مدرک تحصیلی دکتری تخصصی فیزیولوژی گیاهان هستم و از سال ۱۳۹۲ در دبیرستان استعدادهای درخشان رودهن تدریس می‌کنم و در کنار آن در پژوهشسرای دانش‌آموزی امام جعفر صادق(ع) به‌عنوان دبیر و داور تخصصی مرحله استانی و کشوری جشنواره‌های نوجوان و جوان خوارزمی و جشنواره خیام فعالیت دارم.

وی افزود: اگر بخواهم از علایق و فعالیت‌هایم به‌طور مختصر بگویم باید به مطالعه، ورزش، کارهای هنری، تحصیل، فعالیت‌های علمی و پژوهشی، فعالیت در حوزه بسیج و بسیج دانشجویی اشاره‌کنم. از نوجوانی در رشته رزمی کاراته مشغول به ورزش شدم و تا کمربند مشکی دان دو ادامه دادم. در حوزه هنر هم‌دوره معرق‌کاری را به‌صورت حرفه‌ای گذراندم.

پورعلی اذعان داشت: یک معلم خوب باید شرایط کل دانش آموزان یک کلاس را در نظر بگیرد و در یک سطح کار نکند، اطلاعات خود را به‌طور مداوم به‌روزرسانی کند، از مطالعه کتب گوناگون و روش‌های تدریس مختلف بهره ببرد، دانش‌آموزان و استعدادهای آنان را بشناسد، با جان و دل و وجدان کاری کار کند و خود را جای دانش‌آموزان بگذارد. البته بنده متعهد به رعایت مواردی که گفتم هستم. در کلاس‌های درسم آموزش کاملاً دوطرفه است و دانش‌آموزان به‌صورت مستمر در فرایند تدریس فعالیت دارند و دخیل هستند.

وی در خصوص علاقه خود به حرفه معلمی گفت: در کودکی در پاسخ به این سؤال که می‌خواهی در آینده چه‌کاره شوی؟ تنها یک جواب داشتم و آن «می‌خواهم معلم شوم» بود. حتی در بازی‌های کودکانه همیشه نقش معلم را ایفا می‌کردم. معلمی شغل و رسالت انبیاست و اگر زمان به عقب برگردد، بازهم معلمی را انتخاب می‌کنم.

این معلم منتخب تصریح کرد: همیشه دانش‌آموزانم را به ایمان به خداوند دعوت می‌کنم و اینکه هرروز زمانی را به خواندن یک صفحه قرآن اختصاص دهند و برای زندگی و اهدافی که دارند تلاش کنند و باانگیزه‌تر باشند.

از دیگر عناوین کسب‌شده توسط ساناز پورعلی می‌توان به عضویت در بنیاد ملی نخبگان، ناظر تخصصی واحدهای گلخانه‌ای شهرستان دماوند، دانشجوی نمونه استانی در سال ۱۳۹۵، معلم نمونه استانی و کشوری در سال ۱۳۹۶، پژوهشگر برتر استان در سال ۱۳۹۸، عضو بنیاد ملی نخبگان، بسیج نخبگان، مدیر خانه نخبگان صبرا، مقالات علمی پژوهشی ISI و ISC، نوشتن چهارکتاب تألیفی و تخصصی اشاره کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار