معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش کاشمر:

۴ هزار و ۳۰۰ نوآموز کاشمری امسال به مدرسه می‌روند  

۱۳۰ دانش‌آموز دوره ابتدایی در سال‌های اخیر بازمانده از تحصیل هستند / نیروی انسانی و فضای آموزشی در مدارس مقطع ابتدایی کاشمر با کمبود مواجه است

کاشمر (پانا) - معاون آموزش ابتدایی اداره آموزش‌ و پرورش شهرستان کاشمر از ثبت‌نام بیش از  چهار هزار و ٣۴٠ دانش‌آموز کلاس اولی، خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۰۹۱۹۹
لینک کوتاه کپی شد
۴ هزار و ۳۰۰ نوآموز کاشمری امسال به مدرسه می‌روند   

مرتضی گل محمدی در گفت و گو با پانا گفت: «۱۹ هزار دانش آموز در مدارس دوره ابتدایی داریم که بیش از چهار هزار و ٣۴٠ دانش آموز کلاس اولی، امسال ثبت نام کردیم.»

وی بیان کرد: «در سال های اخیر حدود ۱۳۰ دانش آموز بازمانده از تحصیل داشتیم که این دانش آموزان بخاطر مشکلاتی همانند؛ خانواده های بد سرپرست، فوت دانش آموز قبل از ورود به مدرسه، فقر اقتصادی و فرهنگی اصلاً وارد مدرسه نشدند. برای فقر اقتصادی دانش آموزان از طرف اداره آموزش و پرورش شهرستان کمک هایی می شود و همچنین دانش آموزانی که با فقر فرهنگی مواجهند برای خانواده های آنها کلاس آموزش خانواده برگزار می کنیم. قصد داریم این کلاس ها را از این به بعد در مناطق حاشیه ای شهرستان که خانواده ها بیشتر دچار فقر فرهنگی هستند، برگزار کنیم.»

معاون آموزش ابتدایی اداره آموزش و پرورش شهرستان کاشمر اظهار کرد: «ما برای جلوگیری از دانش آموزانی که قصد ترک تحصیل دارند و یا بازمانده از تحصیل هستند، سه گام تعریف کرده ایم. مرحله اول شناسایی دانش آموزان است که چه دانش آموزانی تحت پوشش قرار بگیرند، دومین مرحله این است که دانش آموزان را به مدارس جذب کنیم و مرحله سوم نگه داشتن دانش آموزان توسط اداره، مدیر و معلم در مدرسه است زیرا دانش آموز وقتی وارد مدرسه می شود، به دلیل اینکه خانواده‌اش بد سرپرست است بعد از دو ماه ممکن است دیگر در مدرسه حضور پیدا نکند. برای این موضوع با کمک همکاران مدارس سعی می کنیم تا دانش آموزان از مدرسه خارج نشود.»

کمبود ۲۳ مدرسه در مقطع ابتدایی

گل محمدی در ادامه با بیان اینکه به دلیل کمبود ٢٣ مدرسه در این مقطع زمانی، تعدادی از مدارس به صورت دو شیفت هستند، گفت: «بخاطر کمبود مدارس در مقطع ابتدایی، دانش آموزان با آسیب هایی در بحث آموزش مواجه می شوند و همچنین تراکم جمعیت دانش آموزان شهرستان افزایش پیدا کرده است. میانگین کلاس ها در سال های گذشته ۳۵ نفر دانش آموز در هر کلاس بوده است امّا امسال در بهترین حالت ۴۰ نفر دانش آموز در کلاس ها حضور خواهند داشت.»

وی همچنین کمبود نیروی انسانی را چالش جدی دانست و تصریح کرد: تعداد ۲۴۷ کلاس از ۶۰۰ کلاس در مقطع ابتدایی بدون معلم بوده که برای رفع این کمبود ۸۰ معلم در صبح و عصر تدریس می کنند. به ۱۲۰ نفر از معلمان بازنشسته اضافه کار دادیم، تعدادی سرباز معلم هم برای اداره آموزش و پرورش شهرستان کاشمر فرستاده اند. در بحث کیفیت، اجازه ندادیم کمبود نیروی انسانی، مدارس ابتدایی را ضعیف کند، بلکه ۴۰ کلاس از ۱۰۰ کلاس پایه اول را از بهترین معلمان شهرستان برای تدریس بکارگیری کردیم.

مدرسه خاص در مقطع ابتدایی نداریم

معاون آموزش ابتدایی آموزش‌ و پرورش کاشمر با تأکید بر اینکه اجرای درست و صحیح عدالت آموزشی مانع از ایجاد هرج‌ومرج و تنش در جامعه می‌شود، گفت: «اگر مدارس و کلاس‌ها به آرامش برسند به معنای واقعی تحقق عدالت رقم خواهد خورد و در شهرستان به جز مدارس شاهد که وزارتی هستند، مدرسه خاص نداریم و همه معلمین به صورت یکسان برای مدارس تقسیم شده‌اند.»

وی در پایان افزود: «تمامی مدارس برای ما خاص است، بنابراین اگر قرار است اتفاق خاصی در یک مدرسه رقم بخورد باید تمامی مدارس را شامل شود.»

دانش آموز خبرنگار: ابوالفضل مودب

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار