‌جزئیات سفر آیت‌الله رئیسی به ازبکستان؛ از عضویت رسمی در شانگهای تا امضای 18 سند همکاری

تهران (پانا) - رئیس دفتر رئیس‌جمهوری ضمن تشریح جزئیات برنامه‌های سفر سه روزه آیت‌الله رئیسی به ازبکستان، از قصد رئیس‌جمهوری برای سفر به نیویورک بعد از سفر ازبکستان خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۰۹۰۱۸
لینک کوتاه کپی شد
‌جزئیات سفر آیت‌الله رئیسی به ازبکستان؛ از عضویت رسمی در شانگهای تا امضای 18 سند همکاری

غلامحسین اسماعیلی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره سفر آیت‌الله رئیسی به ازبکستان، اظهار کرد: سفر به ازبکستان یک سفر چند وجهی است. ابتدائاً سفر دوجانبه به ازبکستان انجام می‌شود و براساس قواعد سفر، دیدارها و‌ ملاقات‌ها‌ رییس‌جمهور‌ با رئیس‌جمهور ازبکستان و وزرا با همتایان خود و جلسات کمیسیون مشترک دو کشور برگزار می‌شود.

وی افزود: ۱۸ سند و تفاهم‌نامه همکاری به امضا خواهد رسید. ملاقات‌های دوجانبه با رئیس‌جمهور روسیه، چین و هند و سایر کشورهایی که در اجلاس شانگهای حضور خواهند داشت، انجام خواهد شد.

رئیس دفتر رئیس‌جمهوری بیان کرد: بُعد سوم سفر که اصل سفر است، اجلاس سازمان همکاری‌های شانگهای است که به عنوان یک سازمان بین‌المللی نقش موثری می‌تواند داشته باشد. علاوه بر آن فرآیند عضویت ایران در این سازمان سال قبل کلیاتش به تصویب رسیده و امسال هم سند عضویت ایران براساس مصوبه هیات وزیران که هم اصل عضویت و هم اسناد ۴۹ گانه به عضویت هیات وزیران رسیده است. سند اصلی بنیادین توسط وزیر امور خارجه ایران و کشورهای شانگهای به امضا می‌رسد که موفقیت خوبی برای ایران خواهد بود.

اسماعیلی درباره صدور ویزا برای سفر ‌رئیس‌جمهوری به نیویورک هم گفت: اجازه دهید اخبار مربوط به سازمان ملل را پس از سفر ازبکستان اعلام کنیم. آقای رئیس‌جمهور قصد سفر به نیویورک را دارد اما جزئیات پس از سفر ازبکستان اعلام خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار