رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران در گفت‌وگو با پانا:

زیان دوچرخه‌های «بی‌دود» در پایتخت؛ مردم از دوچرخه استقبال نکردند

تهران (پانا) - رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران گفت که مدیریت شهری 260 کیلومتر مسیر دوچرخه در تهران ایجاد کرده اما به‌دلیل اسقبال ضعیف مردم شرکت سرمایه‌گذار در این حوزه ضرر کرد.

کد مطلب: ۱۳۰۸۸۱۶
لینک کوتاه کپی شد
زیان دوچرخه‌های «بی‌دود» در پایتخت؛ مردم از دوچرخه استقبال نکردند

محمد آقامیری در گفت‌وگو با پانا درباره این‌که چرا دیگر دوچرخه‌های بی‌دود در تهران نیستند، گفت:‌ «به دلیل عدم استقبال مردم از دو‌چرخه این شرکت زیان دیده و شرکت‌های دیگر هم به همین دلیل استقبال کمتری کرده‌اند.»

وی ادامه داد:‌ «شهرداری تهران در دوره‌های مختلف زیرساخت‌های لازم برای استفاده دو‌چرخه در سطح شهر را فراهم کرده است و 260 کیلومتر مسیر ویژه دوچرخه ایجاد شده که فقط 80 کیلومتر آن در بوستان‌های جنگلی و پارک‌هاست. شهروندان می‌توانند از این مسیرها در صورت علاقه استفاده کنند اما دلیل نبود دوچرخه‌ها، زیانی است که شرکت مورد نظر کرده است.»

این عضو شورای شهر تهران در پاسخ به این پرسش که چرا از دوچرخه‌های قدیمی که مالکیت آن با شهرداری بود و اکنون در انبارها خاک می‌خورد به‌طور موقت استفاده نمی‌شود، گفت:‌ «اینکه این دوچرخه‌ها استاندارد هستند یا خیر اطلاعی ندارم و باید بررسی شود آیا امکان استفاده دوباره از این دوچرخه‌ها وجود دارد یا نه و از اینکه آیا شهرداری قصد خرید دوچرخه جدید دارد یا خیر را هم اطلاعی ندارم.»

روز گذشته یعقوب آزاده‌دل، معاون توسعه حمل و نقل پاک و آموزش سازمان حمل و نقل و ترافیک اعلام کرده بود که قرار‌داد بی‌دود تمام شده بود و فراخوانی داده شد که بی‌دود در فراخوان جدید شرکت کرده است. اما دوچرخه‌های بی‌دود نیاز به تعمیر داشتند، این دوچرخه‌ها اکنون جمع‌آوری شده تا اگر قرارداد جدید بسته شد دوچرخه‌های اورهال شده در اختیار شهروندان قرار گیرد.

او همچنین تاکید کرد: به محض بسته‌شدن قرار‌داد جدید فعالیت‌ها در این زمینه آغاز می‌شود، اما باید قرار‌داد ابلاغ شود و شرکت‌ها با توجه به قرا‌دادها ابراز تمایل کنند. یک بار فراخوان داده شده که بی‌دود تمایلی برای شرکت نداشت اما در فراخوان جدید شرکت بی‌دود شرکت کرده است. سایر شرکت‌ها هم پس از انتشار فراخوان حساس شده‌اند و برای حضور در این عرصه ابراز تمایل کرده‌اند. اما تا زمان ابلاغ قرار‌داد مشخص نیست که چه زمانی دوچرخه‌ها به شهر باز می‌گردند اما شهرداری دیگر متولی ارائه دوچرخه نخواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار