مروری بر زندگی‌‎نامه و کارنامه «گیتی کبیری پهلوانی» خیّر مدرسه‌‎ساز

تهران (پانا) - «گیتی کبیری پهلوانی» خیّر مدرسه‌ساز است که ۲ مدرسه در کهگیلویه و بویراحمد، ۲ مدرسه در ایلام، یک مدرسه در کرمان و یک مدرسه در شهرستان بهارستان، یک مدرسه در منطقه ۱۸ تهران (در مجموع ۷ مدرسه) ساخته است و در منطقه ۱۸ نیز یک هنرستان در حال ساخت دارد.

کد مطلب: ۱۳۰۸۷۵۶
لینک کوتاه کپی شد
مروری بر زندگی‌‎نامه و کارنامه «گیتی کبیری پهلوانی» خیّر مدرسه‌‎ساز

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، ‎گیتی کبیری پهلوانی در فروردین‌ماه سال ۱۳۳۶ در تهران متولد شد. دوران ابتدایی مدرسه را در دبستان هدف خیابان شیخ هادی گذراند و در حال حاضر او دارای مدرک فوق‌لیسانس رشته‌ی ادبیات نمایش و مدیریت بازرگانی و مشغول فیلم‌نامه‌نویسی است.

گیتی کبیری پهلوانی تک‌فرزند است؛ مادرش فرهنگی و پدرش ارتشی بود، ‏‎ورود خیر نیک‌اندیش به عرصه‌ مدرسه‌سازی گیتی کبیری پهلوانی از خیرین به نامی است که در سال‌های متوالی مدارس بی‌شماری در سطح کشور ساخته و تجهیز نموده است.

وی درباره ساخت اولین مدرسه‌اش اظهار می‌دارد: در عرض دو سه سال، مادرم تمام وجودم و پدرم تکیه‌گاه همیشگی‌ام به رحمت خدا رفتند. بعد از فوت پدر و مادر تصمیم گرفتم کاری کنم نام و یادشان برای همیشه جاودان بماند، تا اینکه در سال ۸۲ به‌طور اتفاقی با مجمع خیران مدرسه‌ساز شهر و شهرستان‌های استان تهران و نوسازی مدارس آشنا شدم و از آن زمان تاکنون با این تشکل مردم‌نهاد همکاری دارم.

کبیری پهلوانی در ادامه از «مهشید خاکباز نژاد» در انتخاب این مسیر صحبت می‌کند و می‌گوید: این بانوی خیر مدرسه‌ساز ملی درباره اهمیت مدرسه‌سازی و نیاز دانش‌آموزان محروم اطلاعاتی را در اختیارم گذاشت که باعث شد وارد این عرصه شوم و خیلی خوشحالم که در حد توان به بهبود شرایط تحصیل دانش‌آموزان در مناطق محروم کمک کرده‌ام.

وی درباره مدارسی که در طول سال‌های گذشته در گوشه و کنار کشور ساخته است، چنین می‌گوید: ۲ مدرسه در کهکیلویه و بویراحمد، ۲ مدرسه در ایلام، یک مدرسه در کرمان و یک مدرسه در شهرستان بهارستان، یک مدرسه در منطقه ۱۸ تهران ساخته‌ام که درمجموع ۷ مدرسه است و البته در منطقه ۱۸ نیز یک هنرستان در حال ساخت است. عقیده دارم که مدرسه‌سازی نوعی باقیات‌الصالحات است و افرادی که وارد این عرصه می‌شوند به‌نوعی لطف و عنایت پروردگار شامل حال آن‌ها شده است.

این خیر مدرسه‌ساز نیک‌اندیش درباره اهمیت مدرسه‌سازی و کاهش محرومیت‌های آموزشی معتقد است: مدرسه پایگاه انسان‌سازی است و دانش‌آموزانی که در این مدارس تحصیل می‌کنند در آینده در مشاغلی مثل پزشکی، معلمی، مهندسی مشغول به کار می‌شوند و به شهروندان خدمت و امیدوارم به همراه دوستانی که در این زمینه فعالیت می‌کنند؛ بتوانیم با ساخت مدارس جدید بخشی از مشکلات را مرتفع سازیم با این رویکرد خیّران مدرسه‌ساز در اجر و ثواب تربیت چنین نسلی شریک می‌شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار