مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان:

برگزاری گفتمان‌های دینی سبب پیشرفت دانش‌آموز تراز انقلاب‌ می‌شود

گلستان (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان بر برگزاری گفتمان‌های دینی برای دانش‌آموزان تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۳۰۸۱۵۲
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری گفتمان‌های دینی سبب پیشرفت دانش‌آموز تراز انقلاب‌ می‌شود

مراسم اختتامیه پایگاه‌های تابستانه دانش‌آموزی استان گلستان در شهرستان علی‌آباد کتول با حضور مدیرکل آموزش و پرورش استان، معاونت پرورشی و فرهنگی اداره کل و برخی از مسئولین استانی برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، سید‌رضا نظری ضمن گرامیداشت ایام سوگواری امام حسین(ع) و اربعین حسینی بیان کرد: ما باید در ایام سوگواری امام حسین(ع) و اربعین حسینی، درس‌ها و پیام‌های واقعه عظیم عاشورا و خلق حماسه‌هایی که تا دنیا پابرجاست اثربخشی خود را دارد را یادآوری کنیم. به سبب اینکه حضرت زینب(س) به‌خوبی پیام رسانی عاشورا را به سرانجام رساندند ما امروزه به‌صورت دقیق اطلاعات واقعه عاشورا را داریم. پس از حادثه کربلا وقتی همسر و فرزندان شهدا را، به‌همراه حضرت زینب به عنوان اسیر نزد عبیدالله بن زیاد بردند، او که خود را پیروز این نبرد می‌دید، برای اینکه زخم زبانی به اهل بیت امام حسین بزند رو به حضرت زینب کرد و گفت: در این نبرد چه دیدی؟ دختر حضرت زهرا(س) و امیرالمومنین (ع) پاسخ داد: "ما رأیتُ الّا جمیلاً" چیزی جز زیبایی ندیدم. برداشت هریک از دانش‌آموزان از این جمله حضرت زینب(س) که جهانی شده است ارزشمنده بوده و ما باید این جمله را به آینده‌سازان و نسل‌های بعدی انتقال دهیم، کار عقیدتی و کار فرهنگی نیز همین است.

وی افزود: امروز رسالت مدیران، معاونان، مربیان و تمامی کسانی که دست‌اندرکار امور پرورشی و فرهنگی هستند، برگزاری گفتمان‌ها و پیام‌رسانی است، چرا‌که اگر این گفتمان‌ها شکل بگیرد، دانش‌آموزی که تحویل جامعه می‌دهیم، دانش‌آموز تراز انقلاب است. پس برای جاری و ساری‌کردن این گفتمان‌ها باید تلاش کنیم. تربیت دانش‌آموز برای این است که شهروند خوبی باشد، اما اگر اخلاق نیکو نداشته باشد، شهروند خوبی نخواهد بود. در واقع، اسوه مقاومت، صبر، دینداری و اخلاق در نزد اولیای خدا است. اداره کل آموزش و پرورش استان گلستان نیز با تغییر در رویکردهای خود به دنبال برگزاری این گفتمان‌ها است و اوقات‌فراغت نیز باید در همین گفتمان‌ها باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان بیان کرد: ما در حوزه معاونت پرورشی نیز اصرار داریم همکاران طبق برنامه‌ریزی جامع و کامل خود حرکت کنند. بومی‌سازی برنامه‌های اداره‌کل برای شهرستان‌ها سبب پیشرفت خواهد شد. در برگزاری جشنواره‌ها و کلاس‌ها باید به این توجه کنیم که دانش‌آموز در مسیر اعتقادی و دینی پیشرفت کند و اگر این امر اتفاق بیفتد ما پیشرفت نسبی داشته‌ایم.

وی تاکید کرد: از خدا می‌خواهم توانی به ما بدهد تا نسل آینده از ما به خیر و نیکی یاد‌ کند و بتوانیم دانش‌آموز تراز انقلاب برای استمرار انقلاب در دنیا تربیت کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار