رئیس کمیسیون نظارت شورای شهر تهران در گفت‌وگو با پانا اعلام کرد؛

سرانجام تخلفات گزارش‌های حسابرسی

تهران (پانا) - رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر تهران سرانجام تخلفات مطرح شده درگزارش‌های حسابرسی برخی مناطق و شرکت‌ها و سازمان‌ها را تشریح کرد.

کد مطلب: ۱۳۰۷۹۹۵
لینک کوتاه کپی شد
سرانجام تخلفات گزارش‌های حسابرسی

مهدی اقراریان در گفت‌وگو با پانا با اشاره به این که شورا دخل و تصرفی در محتوای گزارش‌های حسابرسی ندارد گفت: «گزارش هایی حسابرسی که در صحن ارائه می شودوظیفه قانونی بود که در شورای پنجم باید انجام می‌شد اما انجام نشد و ما اجازه ندادیم که حرکت در این ریل‌گذاری قانونی از مسیر خارج شود و این موضوع دنبال شد.»

وی در خصوص سرانجام گزارش های حسابرسی و تخلفاتی که دراین گزارش ها مطرح شده است گفت: «این که چه اتفاقی برای موضوعات مختلف رخ می‌دهد، در حال حاضر قابل ارزیابی نیست و در پایان حسابرسی‌ها وقتی تمام گزارشات ارائه شد این کار انجام خواهد شد. بر اساس موارد مطرح شده توسط کمیسیون برنامه و بودجه و همچنین کمیسیون نظارت شورا با شهرداری مکاتبه خواهد شد و آنگاه میزان اصلاح آنها مورد توجه قرار خواهد گرفت. ما منتظریم که گزارشات به پایان برسد و در ادامه وارد این مرحله از پیگیری شویم.»

اقراریان درخصوص پیگیری قضایی تخلفات آشکار شده در این گزارش‌ها هم توضیح داد:«پیگیری قضایی به شرایط مختلفی بستگی دارد که باید مورد بررسی قرار گیرد. ممکن است یک‌جا جرم رخ دهد و یک‌جا تخلف... نهاد رسیدگی‌کننده به هر کدام از اینها متفاوت است. پس باید صبر کرد تا گزارش به دست ما برسد. به نظر من دادستانی کل هم به طور مستقل می‌تواند راسا ورود کند. اگر در جایی احساس کند که تضییع حقوق عمومی رخ داده است، وارد عمل شودو یکی از وظایف دادستان همین است.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار