رئیس کمیسیون نظارت شورای شهر تهران پاسخ داد؛

‌آیا تهران شهر دوستدار کودک است

تهران (پانا) - رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورا با اشاره به روز جهانی کودک با طرح این سوال که آیا تهران شهر دوستدار کودک است؟ گفت که پیش از این هم در این باره به صراحت اشاره شده که پیمانکاران شهرداری رسما و عملا در حال سوءاستفاده از کودکان در جمع‌آوری زباله استفاده می‌شود.

کد مطلب: ۱۳۱۴۵۰۲
لینک کوتاه کپی شد
‌آیا تهران شهر دوستدار کودک است

مهدی اقراریان، رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورا در جریان نودو پنجمین جلسه شورا با اشاره به اتفاقات اخیر در کشور و با تاکید بر سه واژه جنایت، اشرار و مسلح اظهار کرد: در حال حاضر شاهد جنایات اشرار مسلح در سطح تهران و کشور هستیم. در مقابل این جنایات برخی از سیاسیون و اشخاص از جمله آقای سید حسن خمینی موضع گیری‌های شفاف داشتند که از آنان تشکر می‌شود اما برخی از سیاسیون و جریانات سیاسی بر اساس قاعده‌ای که سالهاست دنبال می‌کنند، هر جا که به نظام، نیروهای انقلابی و امنیتی ظلم می‌شود، خفه خون گرفته‌اند.

وی با اشاره به اینکه در فرهنگ لغت خفه خون به معنای سکوت و دم نزدن است، گفت: در چند روز گذشته مواضع رسانه‌های اصلاح طلب نسبت به اتفاقات اخیر و جنایات در حال وقوع، «خفه خون رسانه‌های اصلاحات» بوده، در واقع این اتفاقی است که در حال رخ دادن است.

وی با اشاره به از دسترس خارج شدن مکرر صفحه شخصی‌اش در پلتفرم اینستاگرام طی روزهای گذشته و خوشحالی جریان ضد انقلاب از این اتفاق به دلیل حذف یک رسانه منتقد، تصریح کرد: مسئله‌ای که امروز با آن مواجه هستیم این است که نمی‌شود در این شرایط افراد سکوت کنند. به باور من کسانی که در برابر این اشرار و جنایات آنان سکوت می‌کنند، حتما باید در برابر ملت ایران و تاریخ پاسخگو باشند.

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورا در ادامه اظهاراتش با اشاره به روز جهانی کودک با طرح این سوال که آیا تهران شهر دوستدار کودک است؟ متذکر شد و افزود: پیش از این هم در این باره به صراحت اشاره شده که پیمانکاران شهرداری رسما و عملا در حال سوءاستفاده از کودکان در جمع آوری زباله استفاده می‌شود. اگر شهردار تهران این شرایط را نمی‌بیند، ما نشانش دهیم. نمی‌شود خود را به خواب زد. بیش از یک سال از این تذکر می‌گذرد، مگر برای حل یک مسئله چقدر می‌توان به مسئول مربوطه فرصت داد؟

اقراریان در تذکری دیگر با اشاره به موضوع پاکبانان تاکید کرد: در حال حاضر پاکبانان لباس مناسب برای نظافت در شب ندارند که در پاره‌ای از موارد این سهل انگاری منجر به تصادف این افراد در خیابان‌ها می‌شود. شهردار چرا باید نمکگیر پیمانکار باشد که نتواند به او تذکر دهد که بر اساس شاخصه‌های موجود، لباس پاکبان باید شامل ویژگی‌های خاص خود باشد. جان این افراد برای ما مهم است.

وی در پایان با بیان این نکته که بسیاری از دستگاه‌ها و لوازم موجود در پارک‌ها فرسوده بوده و از بین رفته‌اند، اظهار کرد: شهرداری به فکر پارک‌ها و نشاط کودکان باشد، بهتر است با الگو برداری از نمونه‌ها در خارج از کشور، در راستای بهبود شرایط این مکان‌های تفریحی نیز اقداماتی انجام شود. در مورد سفرهای خارجی مسئولان نیز شفاف سازی‌های لازم صورت گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار