مدیر آموزش و پرورش شهرستان قرچک:

جهت‌دهی و غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان از نتایج توجه به ابعاد وجودی در تربیت‌ است

قرچک (پانا) - مدیر آموزش و پرورش شهرستان قرچک، توجه به تمام ابعاد وجودی انسان در تربیت‌ را از اولویت‌های نظام آموزش دانست و جهت‌دهی و غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان را از تتایج توجه به این مهم برشمرد.

کد مطلب: ۱۳۰۷۵۹۳
لینک کوتاه کپی شد
جهت‌دهی و غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان از نتایج توجه به ابعاد وجودی در تربیت‌ است

رضا داورزنی، مدیر آموزش و پرورش شهرستان قرچک، با اشاره به سند تحول بنیادین، جهت‌دهی و غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان را از وظایف دستگاه تعلیم و تربیت دانست و در خصوص اهمیت به اوقات فراغت دانش‌آموزان در گفت وگو با پانا بیان کرد: «با عنایت به ضرورت توجه به تمام ابعاد وجودی انسان در تربیت و عدم نگاه تک‌بعدی به این مسئله، وظیفه دستگاه تعلیم و تربیت در جهت‌دهی و غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان بیش از گذشته آشکار می‌شود؛ بطوریکه یکی از راهبردی‌ترین اهداف سند تحول بنیادین هم تربیت تمام ساحتی دانش‌آموزان است.»

یکی از راهبردی‌ترین اهداف سند تحول بنیادین، تربیت تمام ساحتی دانش‌آموزان است

داورزنی مسئله پرورش را بر آموزش ارجح دانست و تاکید کرد: «در نظام آموزش و پرورش، مقوله پرورش از آموزش اهمیت بیشتری دارد؛ مقوله‌ای که پرداختن به آن، نیازمند تلاش و برنامه‌ریزی‌های منسجم و هدفمند است.»

وی در ادامه بیان کرد: «پایگاه‌های اوقات فراغت نیز با همین هدف و همچنین پرورش دیگر ابعاد وجودی دانش‌آموزان ایجاد شدند تا ضمن غنی‌سازی اوقات فراغت و ایجاد فضایی پرنشاط برای دانش‌آموز، بخشی از معقوله عظیم تربیت تمام ساحتی دانش‌آموزان تحقق یابد.»

داورزنی بر نقش پایگاه‌های اوقات فراغت در تحقق عدالت تربیتی

بر اساس منطق عدالت تربیتی، هر دانش‌آموز باید متناسب با ظرفیتی که دارد فرصت رشد و پرورش داشته باشد

اشاره کرد و گفت: «بر اساس منطق عدالت تربیتی، هر دانش‌آموز باید متناسب با ظرفیت‌هایی که دارد، امکان رشد و پرورش داشته باشد؛ پایگاه‌های اوقات فراغت نیز با ایجاد زمینه‌های مناسبت برای رشد استعدادها، این امکان را تا حدی برای دانش‌آموزان فراهم می‌کنند.»

داورزنی از وجود پایگاه‌های اوقات فراغت شهرستان قرچک در تابستان ۱۴۰۱ خبر داد و گفت: «علاوه بر پایگاه‌های تابستانه که تحت نظارت مدیران در مدارس سطح شهرستان قرچک ایجاد شدند، کانون فرهنگی تربیتی ملائک، پژوهشسرای باقرالعلوم، دارالقرآن و سالن‌های ورزشی شهرستان قرچک نیز در این حوزه فعال بودند و برای تحقق هدف غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان، انواع کلاس‌های مهارتی تربیتی را برگزار کردند.»

وی در ادامه افزود: «می‌توان گفت در مجموع بالغ بر صد پایگاه تابستانه در سطح شهرستان قرچک برای تحقق این مهم تشکیل و در راستای آن، موفق به جذب شمار قابل توجهی از دانش‌آموزان در کلاس‌های تابستانه اوقات فراغت شدند.»

رئیس آموزش و پرورش شهرستان قرچک در پایان ضمن تشکر و قدرانی از مدیران مدارس که اجرای این طرح را در دستور کار خود قرار دادند، از برگزاری اختتامیه اوقات فراغت تابستان ۱۴۰۱ در شهرستان قرچک خبر داد‌.

دانش آموز خبرنگار: ریحانه عسگری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار