مدیر دبیرستان نمونهدولتی شهید زارع ناحیه سه کرج در گفتوگو با پانا:
عدم آشنایی با سامانه شاد یکی از معضلات دانشآموزان در آموزش مجازی بود
کرج (پانا) - مدیر دبیرستان متوسطه اول شهید محمد زارع ناحیه ۳ کرج در خصوص مشکلات و چالشهای دانشآموزان در دوران آموزش مجازی عنوان کرد عدم آشنایی با سامانه شاد یکی از معضلات دانشآموزان در آموزش مجازی بود.
سیده معصومه رازجو، مدیر دبیرستان متوسطه اول شهید محمد زارع ناحیه ۳ کرج در خصوص مشکلات و چالشهای دانشآموزان در دوران آموزش مجازی در گفت گو با پانا بیان کرد: «یکی از مشکلات دانش آموزان در دوران مجازی عدم آشنایی و کارکرد دانش آموزان با برنامه شاد و نداشتن وسایل کمک آموزشی مانند تلفن همراه و لپتاپ به دلیل نداشتن وضعیت مالی مناسب برخی خانوادهها، عدم آشنایی دانش آموزان با آموزش مجازی و نداشتن زیرساختی برای این طرح بوده که سیستم آموزش و پرورش آمادگی برخورد و رویارویی با آموزش مجازی را نداشت و زمان زیادی صرف شد تا سامانه شاد راهاندازی شود.»
وی در خصوص حضوری بودن مدارس افزود: «طبق بخشنامه ای که از وزارت آموزش و پرورش به مدارس ابلاغ شده است امسال مدارس و آموزشها به صورت حضوری برگزار میشوند، ولی اگر مشکلی پیش بیاید آموزش مجازی به صورت مکمل در کنار آموزش حضوری ابلاغ میشود.»
رازجو در خصوص اینکه نحوه گزینش دانشآموزان در مدارس نمونهدولتی به چه صورت است عنوان کرد: «طبق آیین نامه وزارت آموزش و پرورش مدارس نمونهدولتی در متوسطه اول به هیئت امنایی تبدیل شدند و آیتمهایی برای گزینش دانش آموزان در این مدارس وجود دارد که عبارتند از داشتن رزومه در زمینههای گوناگون فرهنگی، هنری، اختراع، پژوهشی و...، کسب نمره خیلی خوب در پایههای پنجم و ششم دبستان است که دانش آموزان منتخب میتوانند در این مدارس تحصیل کنند.»
وی اضافه کرد: «تفاوت مدارس نمونه دولتی و تیزهوشان با سایر مدارس در این است که در این مدارس به غیر از کلاسهای درسی شرکت در مسابقات علمی، قرآن و عترت، هنری و..حائز اهمیت است و برای دانش آموزان زمان مخصوصی برای این اقدامات در نظر گرفته میشود. دانش آموزانی که قصد تحصیل در این مدارس را دارند باید سطح علمی بالا و انگیزه شرکت در کلاسها را داشته باشند و هیچ موقع از آموزش خسته نشوند.»
رازجو در پایان در مورد برنامههای سال تحصیلی جدید این مدرسه گفت: «امسال قصد داریم که برنامههای متفاوتی برگزار کنیم. به طور مثال برگزاری کلاسهای آموزش قرآن برای تمام دانش آموزان تا بتوانیم ارتباط آنها را با قرآن تقویت کنیم، طرح حجاب و عفاف برای اینکه دانش آموزان بدانند از خودشان باید محافظت کنند، برگزاری کلاسهای تیزهوشان و تقویتی برحسب سطح علمی آنها برای رشد علمی و بالا رفتن کیفیت آموزش. بنا داریم کلاسهای فوقبرنامه، تیزهوشان و تقویتی را با دبیران توانمند برگزار کرده و مانع از افت تحصیلی در دوران پساکرونا شویم. همچنین پررنگ کردن حضور دانش آموزان در نماز جماعت و پاسخ سوالات و دیدار با مدیریت بعد از نماز در نمازخانه جزء طرحهای پرورشی ماست. سعی میکنیم در کارهای آموزشی و پرورشی اقداماتی را در ارتباط با اولیا هم انجام دهیم تا سطح علمی دانشآموزان را افزایش دهیم.»
دانش آموزخبرنگار :آیلین فیضی
ارسال دیدگاه