شادمهر در گفت‌و‌گو با پانا تاکید کرد:

ضرورت فراگیرشدن ارزش‌های ایرانی اسلامی در کتب درسی

دانش‌آموزان باید علاوه بر آموزش، تربیت شوند و پرورش یابند و تنها آموزش مد نظر نباشد/ ‌حوزه دفاع مقدس باید در دوره اول ابتدایی ‌مد نظر قرار گیرد

تهران (پانا) - یک عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی گفت در گذشته به آرمان‌ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی در کتب درسی کم پرداخته شده بود اما خوشبختانه امروز بر پایه اسلام به‌عنوان شکل‌دهنده تمدن اسلامی، توجه شده است.

کد مطلب: ۱۳۰۷۴۵۸
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت فراگیرشدن ارزش‌های ایرانی اسلامی در کتب درسی

امانقلیچ شادمهر در گفت‌و‌گو با پانا درباره تأکید سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بر اولویت تربیت بر آموزش، اظهار کرد: «آنچه در سند تحول آمده در راستای اخلاق و تربیت اسلامی و سیره پیامبر و ائمه است و تاکید بر تربیت نیروهای خلاق و زبده است. کافی است بر این منویات تاکید شود تا شاهد گسترش معیارهای تربیتی اسلامی باشیم.»

وی افزود: «‌گام دوم انقلاب براساس ‌تعلیم و تربیت اسلامی نهاده شده است و ‌اخلاق از 2 تا 6 سالگی مدنظر قرار گرفته است و اسلام نیز شکل‌گیری اخلاقی را از ۷ تا ۱۴ سالگی مدنظر دارد.»

نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس افزود: «هم در بیانیه گام دوم انقلاب و هم در سند تحول بنیادین تاکید شده که دانش‌آموزان باید علاوه بر آموزش، تربیت شوند و پرورش یابند و تنها آموزش مدنظر نباشد.»

شادمهر به گسترش فرهنگ ایرانی اسلامی اشاره کرد و گفت: «در برخی از کتب درسی به این موضوع پرداخته شده است. در گذشته به آرمان‌ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی در کتب درسی کم پرداخته شده بود اما خوشبختانه امروز بر پایه اسلام به‌عنوان شکل‌دهنده تمدن اسلامی، توجه شده است؛ جمهوری اسلامی ایران می‌تواند منبعی برای یادآوری ارزش‌های اسلامی باشد.»

وی تأکید کرد: «سیاست‌گذاران ‌باید به محتوای آموزشی کتب درسی توجه کنند؛ چون به ارزش‌های جمهوری اسلامی کم پرداخته شده و ما می‌‌توانیم محتوای درسی را فراگیر کنیم تا آرمان‌ها و ارزش‌ها را به عینه در جامعه ببینیم. به عنوان مثال حوزه دفاع مقدس در دوره اول ابتدایی را مدنظر قرار دهیم.»

وی با بیان اینکه در مناطق محروم نیز این دستاوردها باید آموزش داده شود، اقزود: «دانش‌آموزان باید بتوانند در ساعات غیردرسی با حضور در مکان‌های فرهنگی، با ارزش‌های اسلامی آشنا شوند.»

وی ضمن اشاره به عدالت آموزشی، گفت: «استان گلستان بیشترین جمعیت روستایی و جوان را دارد. پراکندگی روستاها وجود دارد و از این حیث تجهیزات استانی بسیار ناچیز است. بیش از یک سوم استان بیابان است و به لحاظ اینترنتی با مشکل مواجهیم، امروز نیز کمبود فضای آموزشی داریم به‌ویژه در شمال استان گلستان؛ ترک تحصیل و بازمانده از تحصیل در این حوزه انتخابیه چشم‌گیر است.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار