برداشت ۸۱۵ هزار تن سیب‌زمینی در اردبیل

اردبیل (پانا) - رئیس سازمان جهاد کشاورزی اردبیل اعلام کرد پیش‌بینی می‌شود امسال حدود ۸۱۵ هزار تن محصول سیب زمینی در استان اردبیل برداشت شود.

کد مطلب: ۱۳۰۷۳۲۴
لینک کوتاه کپی شد
برداشت ۸۱۵ هزار تن سیب‌زمینی در اردبیل

نادر تقی زاده، رئیس سازمان جهاد کشاورزی اردبیل اظهار کرد: امسال حدود 20 هزار هکتار از اراضی استان اردبیل زیر کشت محصول سیب زمینی رفته بود که پیش بینی می شود امسال حدود 815 هزار تن محصول سیب زمینی دراستان برداشت شود.

وی بااشاره به اینکه برداشت محصول سیب زمینی در استان ادامه دارد، افزود: حدود 200 هزار تن از سیب زمینی تولید شده نیاز استان را تامین می کند.

به گفته رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان، پیگیری های لازم برای صادرات سیب زمینی با دفتر صادرات وزارت کشاورزی انجام شده است تا روند صادرات محصول سیب زمینی در اردبیل شتاب گیرد.

تقی زاده تصریح کرد: استان اردبیل یک پنجم سیب زمینی کشور را تولید می کند و اردبیل یکی از قطب های مهم تولید سیب زمینی در کشور است و کیفیت سیب زمینی اردبیل بسیار خوب بوده ومشتریان زیادی دارد.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت سردخانه های سیب زمینی استان در حال حاضر حدود 80هزار تن است، بیان کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده و ارائه تسهیلات حدود 150هزار تن هم به ظرفیت سردخانه های استان اضافه می‌شود.

به گفته رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان، در این زمینه مراکزی راه‌اندازی شده و کشت بذر بومی اردبیل خوب هم جواب داده است.

تقی زاده، مدیریت مصرف آب در بخش کشاورزی را از اولویت های سازمان جهاد کشاورزی عنوان کرد و افزود: در این زمینه بیش از 80 درصد اراضی سیب زمینی اردبیل تحت پوشش آبیاری نوین قرار گرفته که مصرف آب در اراضی سیب زمینی را تا نصف کاهش داده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار