ثبت سفارش کتاب‌های درسی تا ۳۱ شهریور‌ ادامه دارد

تهران (پانا) - سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی اعلام کرد از حدود 15 میلیون و 900 هزار نفر جمعیت دانش‌آموزی کشور، 14 میلیون و 700 هزار دانش‌آموز کتاب‌های درسی خود را برای سال تحصیلی 1401-1402 ثبت سفارش کرده‌اند.

کد مطلب: ۱۳۰۷۲۶۰
لینک کوتاه کپی شد
ثبت سفارش کتاب‌های درسی تا ۳۱ شهریور‌ ادامه دارد

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، جامعه آماری دانش آموزی سال تحصیلی 1401-1402 در حدود 15 میلیون و 900هزار نفر است که تاکنون بالغ بر 14 میلیون و 700هزار نفر ثبت سفارش کتاب‌های درسی را انجام داده‌اند و یک میلیون و 200 هزار دانش‌آموز هنوز کتاب‌های خود را ثبت سفارش نکرده‌اند و انتظار می‌رود خانواده‌ها، اولیا و مدیران محترم مدارس نسبت به تکمیل این فرایند اقدامات لازم را انجام دهند.

بر اساس این گزارش، از دهم شهریورماه عملیات توزیع کتاب‌های ثبت سفارش‌شده، از مناطق به مدارس آغاز شده است و مدارس با توجه به زمانبندی‌هایی که برای تحویل کتاب مشخص کرده‌اند، برای تحویل کتاب به دانش‌آموزان تا 31 شهریورماه اقدام خواهند کرد.

فرآیند ثبت سفارش کتاب درسی تا 31 شهریورماه نیز ادامه دارد و انتظار می‌رود خانواده‌های دانش‌آموزانی که ثبت‌نام قطعی و ثبت سفارش کتاب درسی را انجام نداده‌اند در اولین فرصت نسبت به ثبت نام و ثبت سفارش کتاب درسی اقدام کنند.

همچنین مطابق اعلام سازمان پژوهش، تعداد کتاب‌های درسی چاپ شده بیش از جامعه آماری دانش‌آموزان است و کمبودی در این زمینه وجود نخواهد داشت.

سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی تمام تلاش خود را به کار گرفته است تا قیمت کتاب‌ها کمترین میزان افزایش را نسبت به سال قبل داشته باشد و بر همین اساس افزایش قیمت کتاب‌ها نسبت به پارسال به صورت میانگین 22 درصد بوده است.

یارانه دولتی اختصاص یافته برای کاغذ کتاب‌های درسی سال تحصیلی 1401-1402 که در سال گذشته از طرف دولت تخصیص داده شده بود معادل 50 میلیون دلار با نرخ ارز ترجیحی بوده و مبلغ ریالی تخصیصی 1167 میلیارد ریال که برای خرید کاغذ داخلی و کاهش قیمت تمام‌شده کتاب درسی، صرف شده است. در این راستا سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی دو تفاهم‌نامه با شرکت‌های داخلی برای تامین و تولید کاغذ و مقوای کتاب درسی منعقد کرد.

برای سال تحصیلی 1401-1402 قرارداد خرید 5 هزار تن کاغذ رول 70 گرمی در داخل کشور منعقد شده بود که تمامی آن تحویل و در چاپ کتاب‌های همین سال استفاده شد؛ این مقدار معادل 11درصد کاغذ مورد نیاز کتاب‌های درسی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار