مدیرکل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران:
اردوهای قطبی تکمیلکننده فرآیند آموزش در مدارس هستند
تهران (پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش شهرستانهای تهران، برگزاری اردوهای قطبی را تکمیلکننده فرایند رسمی آموزش در مدارس دانست و مدرسان را عاملی موثر در راستای تعلیم و تربیت دانشآموزان برشمرد.
با حضور مدیرکل و معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران، مدیر کل آموزش و پرورش استان سمنان، مدیران و معاونین پرورشی آموزش و پرورش شهرستانهای دماوند، پیشوا، ناحیه یک ری، فیروزکوه، رودهن، پاکدشت، و عوامل اجرایی، مراسم اختتامیه اردوی قطبی اعضای دختر سازمان دانشآموزی به میزبانی شهرستانهای استان تهران، اردوگاه دماوند برگزار شد.
مسعود بهرامی، مدیر کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران در برنامه اختتامیه اردوی قطب ۱ دختران عضو سازمان دانشآموزی دماوند اظهار کرد: هدف از برگزاری اردوهای قطبی، تمرین دانشآموزان برای آمادگی برای زندگی آینده است؛ از این رو دانشآموزان به عنوان آیندهسازان این مرز و بوم نیازمند فراگیری آموزشهای لازم برای رویارویی با شرایط مختلف هستند و اردوهای قطبی، نقشی موثر در راستای تحقق این مهم ایفا میکنند.
وی افزود: برای اینکه دانشآموزان بتوانند در برابر شرایط گوناگون آمادگی لازم را داشته و عکسالعمل صحیح را از خود به نمایش گذارند، نیازمند فراگیری آموزشهای لازم در سن نوجوانی هستند؛ با توجه به اینکه دانشآموزان بخشی از این آموزشها را در قالب دروس مدرسه فرا میگیرند، بخشی از آداب زندگی در قالب آموزشهای مدارس نمیگنجد؛ بنایراین برگزاری برنامههایی همچون اردوهای قطبی تکمیلکننده بخش رسمی آموزش در مدارس است.
مدیر کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران، با اشاره بر اهمیت نقش مدرسان در راستای آموزش صحیح و آمادهسازی آنها برای ساختن آینده کشور، گفت: از مدرسان در سند تحول بنیادین و در تمام اسناد بالادستی، به عنوان رکن اصلی تعلیم و تربیت نام برده میشود؛ از این رو هرچه در فرایند تعلیم و تربیت اتفاق میافتد، به راهبری و مدیریت مدرسان بستگی دارد؛ زین سبب اگر همراهی و مشارکت مدرسان نباشد آن انتظاری که از فرایند آموزشی در مدارس و فعالیتهای اردویی متصور هستیم به تحقق نمیرسد.
دانشآموز خبرنگار: فاطمه بختیاری
ارسال دیدگاه