مدیر آموزش و پرورش کلات:

سند تحول بنیادین به موضوع کیفیت و عدالت تاکید ویژه‌ای دارد

کلات (پانا) - مدیر آموزش و پرورش کلات عنوان کرد سند تحول بنیادین به موضوع کیفیت و عدالت تاکید ویژه‌ای دارد.

کد مطلب: ۱۳۰۶۹۸۷
لینک کوتاه کپی شد
سند تحول بنیادین به موضوع کیفیت و عدالت تاکید ویژه‌ای دارد

نشست توجیهی و سازماندهی همکاران ورودی دانشگاه فرهنگیان سال 1397، با حضور رمضان پروانه پروانه مدیر آموزش و پرورش شهرستان کلات، معاونین و جمعی از کارشناسان اداری این مدیریت برگزار شد.

رمضان پروانه در این جلسه ضمن عرض خیرمقدم بیان کرد: شما عزیزان که از دانشگاه فرهنگیان وارد عرصه تعلیم و تربیت شده اید، از نیروهای نخبه و جوان این دستگاه هستید، پس در ابتدای راه گام‌های خود را استوار و پایه دیواری را که سالیان درازی باید برای استحکام آن تلاش کنید، راست بردارید. اگر‌ از روز اول، کار را قوی و بااراده شروع کنید، در آینده شما را به خوبی قضاوت خواهند کرد که اگر غیر از این باشد در بین راه به مشکلاتی برمی‌خورید. نگاه مردم به معلم و دستگاه تعلیم و تربیت متفاوت از سایر اقشار است، رفتار و منش شما نیز باید متفاوت از سایرین باشد، چرا‌ که شغل معلمی شغل انبیاست و باید به بهترین شکل ممکن در محیط مدرسه و جامعه رفتار کنید.

وی افزود: در دستگاه تعلیم و تربیت آنچه که نقشه راه ماست و باید طبق آموزه های آن عمل کنیم سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است و ما تنها دستگاهی هستیم که اینچنین سندی داریم. تحول باید ابتدا در ذهن انسان شکل بگیرد، تحول در ذهن یک انسان تحولگرا شکل می گیرد، اگر فرد تحولی نداشته باشیم، تحول اتفاق نمی افتد، کانون تحول، مدرسه است. تحول را باید در خودمان، نگرشمان، روش و بینشمان و در محیط مدرسه انجام دهیم.

مدیر دستگاه تعلیم و تربیت کلات در ادامه‌ به آموزه های این سند پرداخت و ضمن تشریح ساحت های شش‌گانه سند تحول بنیادین،افزود: اگر‌ می خواهیم انسان های رشد یافته ای تربیت کنیم باید به همه ابعاد وجودی یک انسان توجه کنیم. باید در کارمان تعهد و تخصص داشته باشیم، تمام آنچه که به دنبال آن هستیم، در همین شش ساحت گنجانده و بیان شده است. طبق آموزه های سند تحول باید وضع موجود را بررسی کرده و برای رسیدن به وضع_مطلوب برنامه ریزی داشته باشیم و از خودکنترلی به مسئولیت پذیری برسیم. یک دانش آموز باید مسئولیت پذیر، مشارکت جو و مشارکت طلب باشد و در فعالیت ها شرکت کند، کسی در موضوعات مختلف مشارکت می‌کند که معلم این اصل را به آنها آموخته باشد.

وی بیان کرد: برای پیشبرد اهداف دو ماموریت اصلی برای ما تعریف شده است با عنوان آموزش و پرورش که برای اتفاق افتادن این دو مهم باید همه زمینه ها تامین شود. در همین راستا ما نیز در دستگاه تعلیم و تربیت تمامی امکاناتی را که شما عزیزان برای آموزش تعلیم و تربیت به آن نیاز دارید (از قبیل فضا و تجهیزات مورد نیاز مدارس) فراهم‌ می‌کنیم. همه ما در قالب معلم در کنار تدریس باید به موضوع تربیت دانش آموزان نیز بپردازیم. اگر دانش آموزی برخی از موضوعات تربیتی را از زبان معلمی که رشته تخصصی آن مثلا زبان یا ریاضی باشد بشنود، اثرپذیری بیشتری خواهد داشت.

رمضان پروانه برخی از خصایص یک معلم‌ موفق را به شرح ذیل عنوان کرد. علاقمندی به فراگیران؛(شناخت تفاوت های فردی و آشنایی با پیش زمینه دانش آموزان و...)، هوشمندی؛ (ریشه یابی‌ مشکلات دانش آموزان، جلوگیری از انزوای آنها و ..)، برقراری ارتباط با دانش آموزان، ارتباط با اولیا، خانواده ها، ائمه‌جماعت، شوراهای اسلامی، دهیاران و...،حفظ جایگاه معلم.

این‌مقام‌مسئول در ادامه تصریح کرد: همکاران ما در حوزه آموزش و در راستای سازماندهی شما عزیزان همه تمام تلاش خود را بکار گرفته اند تا حقی از کسی تضییع‌ نشود و در نزدیک‌ترین مکان به محل سکونت خودتان سازماندهی شوید. امیدواریم شما عزیزان بتوانید با پشتکاری که دارید به نحوی عمل‌ کنید که اتفاقات خوبی در سال تحصیلی بیافتد و انتظار داریم در تمامی طرح‌ها و برنامه هایی که در مدارس اتفاق میفتد شرکت کنید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار