خیّری که حامی مالی 184 دانش‌آموز با نیازهای ویژه است

مشهد (پانا) - یک کارشناس پرستاری و بازنشسته دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت هم‌اکنون حمایت مالی او برای 184 دانش‌آموز با نیازهای ویژه ادامه دارد و هزینه تحصیل آن‌ها را در حد توانش تامین می‌کند. ساخت سالن ورزشی برای دختران نابینا و احداث ‌کارگاه مهارت‌آموزی، ساخت پل، تهیه گوشی تلفن همراه و لوازم کارگاه‌های مدارس تنها بخشی از اقدامات این خیّر است.

کد مطلب: ۱۳۰۶۸۹۶
لینک کوتاه کپی شد
خیّری که حامی مالی 184 دانش‌آموز با نیازهای ویژه است

ثریا خسروکیانی، خیّر، کارشناس پرستاری و بازنشسته دانشگاه علوم پزشکی مشهد در گفت‌و‌گو با پانا عنوان کرد: «از سال 86 به‌واسطه دعوت یکی از دوستانم، جذب گروه بچه‌های نابینا شده‌ام. متاسفانه بچه‌های نابینا در شهر مشهد کمتر شناخته شده بودند و من با کمک یکی از کارکنان شهرداری، بنر این عزیزان را در 5 نقطه شهر نصب کردم؛ به‌طوری که همه مردم متوجه حضور محصلان نابینا در این شهر شدند.»

وی بیان کرد: «خدا را شاکرم که توانسته‌ام با کمک خیرین به دانش‌آموزانی با نیازهای ویژه که برای ادامه تحصیل و زندگی‌‌شان به پوشاک نیازمند بوند، کمک کنم. احداث یک سالن ورزشی برای دختران نابینا، برپایی یک کارگاه آموزشی شیرینی‌پزی برای دختران کم‌بینا و همچنین کتاب‌های صوتی را با کمک خیرین در نظر گرفته‌ام. خوشبختانه در دبیرستان امید نیز موفق به انجام خدماتی شده‌ام و در حال حاضر هم مشغول به ساخت کارگاه مهارت‌آموزی هستم.»

خسروکیانی ادامه داد: «ساخت اولین راه و احداث یک پل در مشهد ویژه نابینایان، با پیشنهاد و پیگیری من انجام شد. تامین نیازهای این دانش‌آموزان، کمک به مدرسه‌هایشان برای تهیه لوازم کمک آموزشی، تهیه برخی از لوازم کارگاه‌ها، تامین غذای بعضی از خوابگاه‌ها، خرید جهیزیه و سیسمونی، تشویق خیرین برای کمک به این دانش‌آموزان و اخیرا هم با مجازی شدن آموزش‌ها برای دانش‌آموزان، گوشی‌های موبایل را به کمک خیرین خریداری کرده‌ام.»

وی در پایان گفت: «هم‌اکنون حمایت مالی من برای 184 دانش‌آموز با نیازهای ویژه ادامه دارد و هزینه تحصیل و پول ماهیانه آن‌ها را در حد توانم تامین می‌کنم.»

دانش‌آموز خبرنگار: ستاره خزائی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار