قائم مقام معاون وزیر در سازمان دانش‌آموزی:

برای کار تربیتی‌ نیازمند زیست جمعی هستیم؛ اردوهای سازمان دانش‌آموزی اتحاد و هویت ملی را تقویت می‌کند

تهران (پانا) - قائم مقام معاون وزیر در سازمان دانش‌آموزی با بیان اینکه برای کار تربیتی ‌نیازمند زیست جمعی هستیم گفت کار تربیتی پشت درهای بسته و در اتاق و تنهایی اتفاق نخواهد افتاد.

کد مطلب: ۱۳۰۶۷۵۸
لینک کوتاه کپی شد
برای کار تربیتی‌ نیازمند زیست جمعی هستیم؛ اردوهای سازمان دانش‌آموزی اتحاد و هویت ملی را تقویت می‌کند

حسین عبادتی در این باره که اردوهای قطبی به چه میزان می‌تواند برای دانش‌آموزان موثر باشد،‌ اظهار کرد: نکته اول این است که برای کار تربیتی نیازمند زیست جمعی هستیم. کار تربیتی پشت درهای بسته یا در اتاق و تنهایی اتفاق نخواهد افتاد. انسان وقتی تنها باشد در معرض خطا نیست، عصبانی نخواهد شد و شجاعت و فداکاری و مهربانی برایش معنای خاصی ندارد اما وقتی یک زیست اجتماعی دارد و در مواجهه با دیگران است، آنجا مشخص می‌شود که می‌تواند با دیگران مهربان باشد یا خیر؛ آیا در مواقع ترس می‌تواند شجاعت به خرج دهد یا نه؛ فداکاری داشته باشد و تواضع به خرج دهد و ایثار کند یا خیر.

وی افزود: بنابراین چنین اردوهایی کمک می‌کند الگوی زیست مومنانه برای دانش‌آموزان تحقق یابد و آن‌ها مانند گل‌های خوش‌بویی شوند که به عطر خوش فضائل اخلاقی آراسته شده‌اند و وقتی به خانه‌ها و شهرهای خود باز‌می‌گردند این عطر خوش را منتشر کنند.

عبادتی ادامه داد: دانش‌آموز در چنین شرایط و فضایی دیگر توقع ندارد تا کسی برایش کاری انجام دهد و خودش کارهایش را انجام خواهد داد. در این زمان است که او تبدیل به یک الگو می‌شود و این الگو شدن اتفاقات خوب تربیتی را ترویج می‌کند.

قائم مقام معاون وزیر در سازمان دانش‌آموزی در پاسخ به این سوال که هدف اصلی سازمان از برگزاری اردوهای قطبی چیست، گفت: اینکه ما اردوها را به صورت قطبی برای استان‌های کشور برگزار می‌کنیم به این معنا است که تمایل داریم دانش‌آموزان از فرهنگ‌های گوناگون ایران اسلامی در کنار یکدیگر قرار گیرند.

وی تصریح کرد: وقتی استان‌های مختلف در کنار هم باشند ظرفیت‌های فرهنگی خود را به اشتراک می‌گذارند و قبل از هر چیز این افراد با یکدیگر آشنا می‌شوند. شما اگر اهل اصفهان باشید شاید اصفهان را خوب بشناسید اما درباره استان‌های دیگر از جمله لرستان، بوشهر یا چهارمحال و بختیاری اطلاعی ندارید؛ بنابراین در چنین فرصتی آن‌ها می‌آیند و اطلاعات خود را با شما به اشتراک می‌گذارند و در جریان این اردوها اطلاعات بیشتری رد و بدل خواهد شد.

عبادتی در پایان با اشاره به تاثیرات این اردوها به‌عنوان فرصت‌های تربیتی گفت: آن مواردی که قرار است در کتاب جغرافیا طی سال‌ها به دانش‌آموزان آموزش دهیم در یک هفته در جریان این اردوها اتفاق می‌افتد. همچنین در کنار این موضوع، اتحاد ملی و هویت ملی تقویت می‌شود. آن زمان است که بچه‌ها متوجه می‌شوند ظرفیت‌های مختلفی در کشور وجود دارد و به همه آن‌ها احترام می‌گذارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار