‌معرفی جاذبه‌های سواحل صخره‌ای شهر چابهار

تهران (پانا) - ساحل صخره‌ای چابهار از جذاب‌ترین مقاصد برای گردشگران به شمار می‌رود که بیشتر برای موج‌های خروشان و موج‌فشان‌های خود شهرت دارد.

کد مطلب: ۱۳۰۶۴۹۱
لینک کوتاه کپی شد
‌معرفی جاذبه‌های سواحل صخره‌ای شهر چابهار

به گزارش جامعه 24، شهر چابهار به‌عنوان تنها بندر اقیانوسی ایران به حساب می‌آید. این شهر، تنها بندر تجاری ایران به شمار می‌رود که به طور مستقیم با دریای عمان و اقیانوس هند ارتباط دارد. به همین سبب این بندر، از لحاظ کشتیرانی و اقتصادی، در منطقه جنوب شرقی کشور و شهر چابهار از اهمیت ویژه‌ای برخودار است؛ با این حال، شهر چابهار یکی از قطب‌های گردشگری ایران است که به شهر همیشه بهار شهرت دارد.

در چابهار، برخی از زیباترین سواحل ایران وجود دارند. یکی از این سواحل، سواحل دریای بزرگ یا صخره‌ای است. همان گونه که از نامش پیدا است، این ساحل با صخره‌های خود از دیگر سواحل متمایز است. در این منطقه، صخره‌های بزرگ ضربه گیر موج‌های اقیانوس هستند و آب دریا را به آسمان پرتاب می‌کنند که منظره و چشم انداز بی نظیری را به وجود می‌آورند.

در تمام ایام سال، موج‌های دریا با فشار زیاد به ساحل صخره‌ای برخورد می‌کنند، با این حال، به هنگام وزش باد‌های موسمی از سوی اقیانوس، موج‌های سرع و شدت بیشتری پیدا می‌کنند و پس از برخورد با صخره ها، ارتفاعی بالغ بر ۱۵ متر می‌گیرند؛ همین موضوع باعث می‌شود که ساحل صخره‌ای چابهار و موج‌های آن برای گردشگران بسیار دیدنی و جذاب باشد.

بهترین زمان سفر به ساحل صخره‌ای شهر چابهار

شهر چابهار به عنوان شهر همیشه بهار مشهور است، پس زمان بازدید و سفر به چابهار بسته به شرایط و برنامه ریزی شما دارد. در فصل بهار و تابستان، شهر چابهار نسبت به دیگر شهر‌های جنوبی و ساحلی، هوای مطلوب‌تر و خنک تری دارد. در فصل پاییز و زمستان نیز هوا چندان سرد نمی‌شود و باتوجه به آنکه در فصل سرما، گرما دلپذیر و لذت بخش است، چابهار و سواحل آن بسیار دیدنی و جذاب هستند.

سفر به چابهار در تمام فصول امکانپذیر است و جذابیت خاص خود را دارد، با این حال، اگر به‌دنبال آن هستید تا در ساحل صخره‌ای چابهار، موج‌های خروشان با ارتفاع‌های بسیار را ببینید، بهتر است در اواسط فصل تابستان به این منطقه سفر کنید و از سواحل آن دیدن کنید.

در اواسط تابستان یعنی در مرداد ماه، باد‌های موسمی به اوج خود می‌رسند و همین نکته سبب می‌شود تا ارتفاع موج‌های حاصل از برخورد به صخره‌های سنگی به حداکثر ارتفاع خود برسند. این بادها، موج‌های بزرگی را شکل می‌دهند و مطمئنا تماشای فوران آب در ساحل به هنگام غروب آفتاب، بسیار تماشایی و جذاب خواهد بود.

پارک ساحل صخره‌ای چابهار، همیشه و در تمام ایام سال پذیرای مردم است و از امکانات رفاهی خوبی نیز برخودار است و برای بازدید از این سواحل نیاز به پرداخت هزینه‌ای نیست.

تفریحات سواحل صخره‌ای شهر چابهار

بهترین جنبه ساحل صخره‌ای چابهار، بازدید از موج فشان‌های آن است که هر گردشگری را به وجد می‌آورد. علاوه بر این، پیاده روی در طول مسیر کنار ساحل صخره‌ای در هنگام غروب آفتاب بسیار لذت بخش و جذاب است.

همچنین تماشای لاک‌پشت‌ها و پرندگان نیز از جمله کار‌هایی است که می‌توانید در ساحل صخره‌ای شهر چابهار تجربه کنید. وجود صخره‌ها باعث شده تا این ساحل اصلا برای شنا کردن و تفریحات آبی مناسب نباشد، از این رو از شنا کردن در این سواحل جدا خوداری کنید.

همچنین از چشیدن طعم غذا‌های محلی و ساحلی شهر چابهار در کنار سواحل صخره‌ای غافل نشوید، در گوشه و کنار این ساحل، مردم بومی هستند که به شکل سیار، ماهی کباب عرضه می‌کنند که می‌توانید از آن‌ها این غذا را تهیه کنید و طعم بی نظیر آن را تجربه کنید.

علاوه بر این افراد نیز رستوران‌های خوبی در پیرامون ساحل صخره‌ای وجود دارند که در منو‌های آن‌ها انواع غذا‌های دریایی عرضه می‌شود. طعم و ترکیب غذا‌های محلی شهر چابهار بیشتر شبیه به شکل غذا‌های هندی هستند و می‌توان طعم تند و پر از ادویه آن را در هر نوع غذایی حس کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار