قائم مقام معاون وزیر در سازمان دانش‌آموزی کشور:

«مرکز اردویی و گردشگری سازمان دانش‌آموزی» به عنوان فرصت تربیتی ایجاد می‌شود

ارومیه (پانا) - قائم مقام معاون وزیر در سازمان دانش‌آموزی کشور گفت «مرکز اردویی و گردشگری سازمان دانش‌آموزی» به عنوان فرصت تربیتی ایجاد می‌شود.

کد مطلب: ۱۳۰۶۳۹۲
لینک کوتاه کپی شد
«مرکز اردویی و گردشگری سازمان دانش‌آموزی» به عنوان فرصت تربیتی ایجاد می‌شود

حسین عبادتی در اولین روز از اردوی دانش‌آموزان عضو سازمان‌ دانش‌آموزی در قطب ۵ کشوری در جمع سرپرستان و مربیان این اردو اظهار کرد: این سازمان از نگاه ما یک مجموعه تربیتی و فرهنگی است و فعالیت‌های آن نیز بر همین محور برنامه‌ریزی شده است.

وی با اشاره به ضرورت فراگیری مهارت‌های اجتماعی و دغدغه سازمان دانش‌آموزی در این باره گفت: دانش‌آموزان در همین سن و سال باید مهارت‌های اجتماعی را بیاموزند تا بتوانند در دنیای ارتباطات حقیقی و مجازی موفق باشند و البته مصون و ایمن بمانند.

ارتقای سواد رسانه ای دانش‌آموزان یکی از برنامه های اصلی سازمان دانش‌آموزی است

قائم مقام معاون وزیر در سازمان دانش‌آموزی افزود: از جمله برنامه‌های ما برای دانش‌آموزان ارتقای سواد فضای مجازی است؛ چراکه آنها باید این سواد را در عصر حاضر داشته باشند، در غیر این صورت بی‌سواد محسوب می‌شوند. بنابراین سازمان دانش‌آموزی این موضوع را در برنامه‌های خود گنجانده و وقتی از به‌روز شدن فعالیت‌ها صحبت می‌شود، منظور همین نوع اقدامات است.

وی با اشاره به تحصیل بیش از ۱۵ میلیون دانش‌آموز در کشور که با فضای مجازی ارتباط دارند، ادامه داد: مرکز فضای مجازی در سازمان دانش‌آموزی کشور برنامه‌هایی خاص برای این گروه دارد.

دانش‌آموزان از برنامه‌های تربیتی، فرهنگی و پرورشی متناسب با ارزش‌ها و آرمان‌های متعالی نظام اسلامی بهره‌مند می‌شوند

عبادتی با بیان اینکه سازمان دانش‌آموزی سه میلیون و ۷۵۰ هزار نفر عضو و ۱۳۳ هزار مربی دارد، گفت: امروز دغدغه ما این است که دانش‌آموزان عضو سازمان از برنامه‌های تربیتی، فرهنگی و پرورشی متناسب با ارزش‌ها و آرمان‌های متعالی نظام اسلامی بهره‌مند باشند و در این مسیر، طراحی آموزش‌های نو با مدرسان جوان مدنظر است.

مربیان جدید از میان دانشجو معلمان مطابق با رویکردهای تربیتی وزارت آموزش و پرورش انتخاب می‌شوند

وی اضافه کرد: ما امروز علاوه بر قدردانی از مربیان متعهد، دلسوز و تلاشگری که سال‌ها تجربه دارند، باید از میان دانشجو معلمان جدید که مطابق با اولویت‌ها و رویکردهای تربیتی در وزارت آموزش و پرورش دولت مردمی آموزش می‌بینند به عنوان مربی استفاده کنیم.

رویکردها و برنامه‌های تربیتی در اردوهای قطبی غالب شده است

قائم مقام معاون وزیر در سازمان دانش‌آموزی با تاکید بر اینکه به‌روزرسانی برخی برنامه‌ها و فعالیت‌های سازمان ضروری است، اظهار کرد: امروز اردوهای دانش‌آموزی پس از حدود دوسال توقف به خاطر شرایط کرونایی، در حال برگزاری است و خداراشاکریم که فضای خوب اردویی با حضور دانش‌آموزان شکل گرفته و به واسطه تاکیدات مقام عالی وزارت و معاون محترم پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، رویکردها و برنامه‌های تربیتی در این اردوها غالب شده است؛ بنابراین ما اردوها را به عنوان فرصت‌های تربیتی و همراه با برنامه‌های فرهنگی، قرآنی، انقلابی و معنوی در دستور کار داریم.

عبادتی با اشاره به اینکه نگاه و روحیه فعالیت‌های اردویی بر صداقت استوار است، ادامه داد: مقام عالی وزارت نیز در مصاحبه‌ها و اظهارات متعدد، چندین مورد پیشنهاد برای فعالیت در عرصه‌های جدید داشتند و به دنبال توسعه رویکردهای تربیتی در قالب اردوهای دانش‌آموزی هستند؛ بنابراین ما در این راستا به زودی مرکز اردویی و گردشگری سازمان دانش‌آموزی را احداث می‌کنیم.

وی با تاکید بر اینکه برقراری ارتباط با دانش‌آموزان یک ضرورت اصلی است، بیان کرد: از دانش‌آموزان نباید فاصله گرفت و باید جذابیت‌های جدید برای آنها خلق کرد.

طراحی اردوهای یک روزه دانش‌آموزی

قائم مقام معاون وزیر در سازمان دانش‌آموزی تصریح کرد: طراحی اردوهای یک روزه را به عنوان مکمل آموزش آغاز کرده‌ایم و بر این اساس، همه ظرفیت‌های اردویی کشور را جمع‌آوری می‌کنیم؛ همچنین درصدد هستیم مربیان تخصصی را در این زمینه آموزش دهیم و مربیگری اردویی را به عنوان یک شغل معرفی کنیم.

عبادتی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: فعالیت‌های داوطلبانه ما در قالب گروه‌های جهادی در حال تقویت است و به زودی اطلاعات بیشتری در این زمینه ارائه خواهیم داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار