معاون حقوقی و پارلمانی وزارت آموزش و پرورش:

استعدادهای درخشان باید بعدها در خدمت همین کشوری باشند که در آن «نخبه» شدند

تهران (پانا) - معاون حقوقی و پارلمانی وزارت آموزش و پرورش ضمن قدردانی از تدبیر و تلاش نهادهای مرتبط برای نگه‌داشت استعدادهای برتر در داخل کشور، از دانش‌آموزان سمپاد خواست که در آینده قدردان همین کشوری باشند که در آن نخبه شدند.

کد مطلب: ۱۳۰۶۲۹۷
لینک کوتاه کپی شد
استعدادهای درخشان باید بعدها در خدمت همین کشوری باشند که در آن «نخبه» شدند

قاسم احمدی‌ لاشکی آیین افتتاحیه اولین جشنواره المپیاد ورزشی مدارس استعدادهای درخشان که در رامسر برگزار شد، با اشاره به اینکه به واسطه مدیریت مناسب، شاهد شکوفایی سمپاد هستیم، اظهار کرد: پویایی هم که اخیرا در حوزه ورزش دانش‌آموزی و معلمان ایجاد شده است، قابل تقدیر است.

وی ادامه داد: ورزش اهمیت بالایی دارد و اهتزاز پرچم کشور به واسطه افتخار آفرینی ورزشی در سطح جهانی ارزشمند است و وقتی اهمیت به ورزش در حوزه تیزهوشان مورد توجه قرار می‌گیرد، مهم‌تر است.

معاون حقوقی و پارلمانی وزارت آموزش و پرورش افزود: همانطور که مشاهده می‌کنیم در کنار نام تمام قهرمانان ورزشی کشورمان، نام علی دایی همواره مطرح است؛ کسی که در دانشگاه صنعتی شریف تحصیل کرد و یک نخبه ورزشی هم محسوب می‌شود.

١٢۵ هزار دانش‌آموز کشور سمپادی هستند

احمدی‌ لاشکی با اشاره به اینکه ١١٣ هزار مدرسه در کشور داریم که کمتر از ٧٠٠ مدرسه در میان آنها تیزهوشان است، گفت: از میان ١۶ میلیون و ٢٠٠ هزار دانش‌آموز هم کمتر از ١٢۵ هزار دانش‌آموز سمپادی هستند؛ یعنی دانش‌آموزانی که از میان بهترین‌ها گلچین شدند و این نکته قابل توجهی است.

وی با تاکید بر اینکه به شدت با وجود انواع مدارس مخالف هستم، بیان کرد: البته مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) در بیانات خود اشاره داشتند که نخبگان را باید با چند دیدگاه دید و برای آنها وقت و انرژی صرف کرد.

معاون حقوقی و پارلمانی وزارت آموزش و پرورش با اشاره موفقیت دانش‌آموزان ایرانی در المپیادهای جهانی تصریح کرد: اخیرا در المپیادهای جهانی ٢٠ مدال طلا داشتیم، در المپیاد نجوم اولین باری است که آمریکا بعد از ایران ایستاد، در حوزه ریاضی حرف‌های زیادی برای گفتن داشتیم، در زیست شناسی چهار اعزامی ما رتبه اول دنیا را کسب کنند، همچنین در شیمی و فیزیک و... این افتخار آفرینی‌ها مشهود بود.

احمدی‌ لاشکی اضافه کرد: از میان ۴٠ رتبه برتر کنکور، ٢٩ نفر از سمپاد است، بنابراین باید به نخبگان توجه کرد و جایگاه نخبگان را ارتقا بخشید.

وی با اشاره به دیدگاه یک جامعه‌شناس ایتالیایی در مورد توجه به نخبگان اظهار کرد: اگر جامعه نتواند برای نخبگان و افرادی که جایگاه ممتاز علمی دارند جایگاهی بیابید، بدنه جامعه دچار سستی و عدم تعادل می‌شود، همانطور که در این چند سال اخیر دچار پدیده فرار مغزها شدیم البته باید امسال از وزرای علوم، آموزش و پرورش و معاون علمی و فناوری رئیس جمهور تشکر کنیم که تاکید داشتند نفرات برتر کنکور بورسیه شوند و به فکر هیئت علمی شدن آنها باشیم؛ در واقع برای ماندن برترین‌های کشور، باید به آنها توجه کنیم.

معاون حقوقی و پارلمانی وزارت آموزش و پرورش خطاب به دانش‌آموزان حاضر در مراسم تاکید کرد: بیرون رفتن از کشور و علم کشور‌های دیگر را کسب کردن خوب است؛ اما باید خدمت رسانی در کشور خودتان باشد، همان جایی که امروز نخبه شدید.

وی با اشاره به اینکه ساحت‌های ششگانه برای سخنرانی نیست، گفت می‌توان یک الگوی تمام ساحتی را در شخصیتی چون حاج قاسم سلیمانی مشاهده کرد.

احمدی‌ لاشکی خطاب به دانش‌آموزان سمپادی تصریح کرد: قدر خویش را بدانید و برای ساختن ایران اسلامی دل به کار ببندید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار