مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران:

هدف جشنواره فرهنگی- ورزشی، ایجاد فضا برای تعالی دانش‌آموزان است

تهران (پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران، هدف جشنواره فرهنگی- ورزشی دانش آموزان را ایجاد فضای گروهی و خانوادگی برای رشد و تعالی دانش‌آموزان توصیف کرد.

کد مطلب: ۱۳۰۶۲۹۴
لینک کوتاه کپی شد
هدف جشنواره فرهنگی- ورزشی، ایجاد فضا برای تعالی دانش‌آموزان است

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهر تهران، علیرضا کریمیان عصر جمعه در مراسم افتتاحیه «جشنواره فرهنگی ورزشی مادر و دختر و پدر و پسر» یادمان سرداران شهید حاج قاسم سلیمانی و علیرضا شمسی پور، نوجوان کشور را چشم و چراغ ملت و امید و آینده سازان کشور دانست و گفت: عمده مخاطب بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی نوجوانان و جوانان هستند و بارها مقام معظم رهبری تاکید بر این امر داشتند که آینده سازان ایران اسلامی همین نوجوانان و جوانان هستند؛ آموزش و پرورش را یک دستگاه بزرگ فرهنگی و رکن رکین دستگاه‌ها و نظام تعلیم و تربیت خواند که باید زمینه ساز رشد و تعالی دانش‌آموزان باشد.

مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران ادامه داد: هرچه فضای مطلوبی برای تعالی دانش‌آموزان ایجاد کنیم که گروهی و خانوادگی باشد، شرایط رشد و پیشرفت برای آنها مهیاتر خواهد بود.

کریمیان ادامه داد: جشنواره فرهنگی ورزشی دانش آموزان را در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری و مطالبات ایشان است، جشنواره امروز برای اولین بار با ابتکار معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش برگزار شد، در مرحله اول در خدمت مادران و دختران بودیم و امروز نیز در خدمت پدران و پسران هستیم.

وی خاطر نشان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها بر خانواده و تحکیم و تقویت بنیان خانواده تاکید داشته اند، براین اساس ما نیز در راستای تامین این مطالبه بزرگ گام برمی‌داریم و از این فرصت به عنوان رویداد ورزشی استفاده می‌کنیم تا سبک زندگی ایرانی اسلامی ترویج پیدا کند.

مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران یادآور شد: همچنین به موضوع شادابی و نشاط در جامعه نیز توجه داریم، چرا که در جامعه پرشور، جوانان در کنار خانواده‌های خود از این فضاها استفاده می‌کنند.

کریمیان افزود: : کشف استعدادهای ورزشی دانش‌آموزان مورد تاکید است، چرا که بسیاری از ورزشکاران در این گونه مسابقات کشف شدند و آموزش و پرورش به عنوان اصلی ترین نهاد تعلیم و تربیت درصدد است که زمینه شکوفایی استعدادها را فراهم کند و توانمندی‌های دانش‌آموزان را به منصه ظهور برساند و هویت اسلامی ایرانی آنان را شکل دهد. ‌

وی گفت: خانواده اولین نهاد تربیتی است که پیش از مدرسه در امر تربیت نقش به‌سزایی دارد و در فرهنگ دینی ما نیز موضوع خانواده مورد توجه بوده است، اگر بین مدرسه و خانواده پیوند اساسی ایجاد کنیم فرصت‌های تربیتی هم فراهم می‌شود.

کریمیان تصریح کرد: این جشنواره یک فرصت تربیتی است یکی از مباحث زیست بوم کرونا عدم تحرک و فعالیت بود اما اکنون با اهتمام ویژه دولت و کنترل کرونا امروزه می‌توانیم این چنین جشنواره‌ها را برگزار و با ایجاد شادابی و نشاط در جامعه دانش آموزی و همچنین اهتمام تمام ارکان آموزش و پرورش در پروژه مهر اول مهر شاهد بازگشایی شکوهمند مدارس باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار