اردوهای قطبی احیاگر هویت استقلال‌طلبی نوجوانان است

مشهد (پانا) - معاون سازمان دانش‌آموزی استان خراسان‌رضوی عنوان کرد نقش اردو در فعالیت‌های تربیتی از اهمیت بالایی برخوردار است. دانش‌آموزان در اردو روش زندگی کردن با همسالان را می آموزند و هویت استقلال‌طلبی آنها احیا می‌شود.

کد مطلب: ۱۳۰۵۹۹۳
لینک کوتاه کپی شد
اردوهای قطبی احیاگر هویت استقلال‌طلبی نوجوانان است

ایرج سالاران، معاون سازمان دانش آموزی استان خراسان رضوی در جمع کاروان اعزامی پیشتازان خراسان رضوی گفت: زندگی چند روزه با همسالان یک فرصت بی نظیر است. در اردو دانش آموزان صبر و استقامت و استقلال را می آموزند.

وی گفت: این اردوها تمرین خوبی برای ارتقای هویت استقلال طلبی است. وقتی دانش آموز تجربه دور بودن از خانواده را کسب می کند مجموعه ای از توانایی ها را از جمله قانون پذیری، نظم، ارتباط موثر و مدیریت زمان در او شکل می گیرد.

وی افزود: بالاترین قله تربیتی برای هر انسان تنظیم روابط انسانی است که اردو می تواند کمک زیادی به این موضوع کند. وقتی دانش آموز تجارب زیستی خارج از چهارچوب خانواده را داشته باشد در آینده شغلی او تاثیر خوبی خواهد داشت.

وی در پایان تصریح کرد: اردو و سفر آنقدر اهمیت دارد که خداوند متعال در آیه ای به این موضوع اشاره می‌کند. "سیرو فی الارض" مصداق همین اردوهاست که دانش آموز از شهر و دیار خود خارج شده و در زندگی با اقوام مختلف معاشرت کند.

دانش آموز خبرنگار: ابوالفضل مودب

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار