معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی:

از همکاران آموزش و پرورش انتظار داریم آگاهی دانش‌آموزان از حجاب را بالا ببرند

تبریز(پانا)- معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی، تاکید کرد از همکاران آموزش و پرورش انتظار می‌رود آگاهی دانش‌آموزان از حجاب را بالا ببرند.

کد مطلب: ۱۳۰۵۹۸۹
لینک کوتاه کپی شد
از همکاران آموزش و پرورش انتظار داریم آگاهی دانش‌آموزان از حجاب را بالا ببرند

طاهر علمی در جلسه کمیته گسترش عفاف و حجاب آموزش و پرورش آذربایجان شرقی، ضمن گرامیداشت هفته دولت و یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، گفت: عفاف و حجاب از چند دیدگاه مهم است. اول اینکه در سند تحول به توسعه و ترویج فرهنگ عفاف و حجاب تاکید فراوان شده است و دوم اینکه عفاف و حجاب یکی از ضرورت‌های دین اسلام محسوب می‌شود و رعایت آن جزوء واجبات است و سوم اینکه اگر عفاف و حجاب رعایت نشود جامعه به سمت آسیب‌های اجتماعی کشیده می‌شود و عدم رعایت آن زمینه ساز نابسامانی اخلاقی و آسیب‌های اجتماعی است

علمی با بیان این که دستگاه آموزش و پرورش، سکان دار فرهنگی کشور است و مسئولیت مهمی در تربیت فرزندان انقلاب دارد، اظهار کرد: می توان گفت تنها دستگاهی که به عفاف و حجاب توجه و دقت بیشتری دارد،آموزش و پرورش است و در این زمینه باید معلمان و دانش آموزان تلاش کنند تا مطلوبیت موضوع در جامعه بیشتر حس شود.

وی افزود: از همکاران آموزش و پرورش بویژه مدیران مدارس و معلمان و مربیان و تک تک عوامل اعم از اداری و آموزشی و پرورشی انتظار داریم که با برنامه های خود، آگاهی دانش آموزان را در این راستا افزایش دهند تا دانش آموز برای رعایت عفاف و حجاب در جامعه، همان دقتی را داشته باشد که در داخل مدرسه دارد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی بیان کرد: در آموزش و پرورش، برای موضوع عفاف و حجاب، بسته های مختلفی ارائه شده است. دوره های ضمن خدمت و فصلنامه ها و گفتمان‌های مختلف اجرا شده و اجرا می‌شود و یکی از مواردی که در اولویت قرار دارد آموزش توانمندسازی معلمان و دانش آموزان و اولیاء است. انتظار داریم دبیران ترتیبی اتخاذ کنند تا دانش آموزان عنوان و موضوع تحقیق و پژوهش خود را عفاف و حجاب انتخاب کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار