معاون سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان مطرح کرد؛

هدف مدرسه تابستانه، ارائه محتوای علمی، خلاقانه و تعاملی است

تهران (پانا) - معاون سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان هدف از برگزاری مدرسه تابستانه 1401 را ارائه محتوای علمی، خلاقانه و تعاملی عنوان کرد.

کد مطلب: ۱۳۰۵۹۸۴
لینک کوتاه کپی شد
هدف مدرسه تابستانه، ارائه محتوای علمی، خلاقانه و تعاملی است

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان، امید نقشینه ارجمند گفت: کارسوق مدرسه تابستانه 1401 به وسیله سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان و با همکاری انجمن علمی ترویجی «رستا» که دبیرخانه آن در دبیرستان دخترانه فرزانگان 8 شهر تهران قرار دارد بصورت مجازی و حضوری به منظور پاسداشت نام و خاطره شهیدان علمی به نام یادواره «شهید کاظمی آشتیانی» در حال برگزاری است.

وی ادامه داد: مدرسه تابستانه 1401 با هدف ارائه‎ی محتوای علمی خلاقانه و تعاملی ویژه دانش‌آموزان ورودی پایه دهم تا دوازدهم کل کشور درحال برگزاری است.

نقشینه ارجمند افزود: مدرسه تابستانه 1401 شامل دو رویداد مجزا به شکل مجازی و حضوری است رویداد مجازی از 2 تا 4 شهریور در بستر پلتفرم تعاملی و رویداد حضوری از 8 تا 10 شهریور در دانشگاه صنعتی شریف از ساعت 9 صبح تا 17 عصر برگزار شد.

معاون سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان ادامه داد: کارگاه‎های علمی ارائه شده در مدرسه تابستانه شامل مباحثی در حوزه‌های ریاضی، علوم کامپیوتر و فیزیک است که دانش‌آموزان به شکل گروه‌های سه نفره در کارگاه‌ها شرکت خواهند کرد و یک نفر از مدرسین به عنوان همیار علمی در کنار آن‌ها خواهد بود.

وی به دیگر بخش‌های این رویداد اشاره کرد و گفت: ارائه علمی و مسابقه علمی در پایان رویداد انجام می‌شود که دانش‌آموزان در نهایت با حل سوالاتی که در طول کارگاه‌ها یاد گرفته‌اند در مسابقه پایانی شرکت خواهند کرد.

نقشینه ارجمند افزود: عناوین کارگاه‌های ارائه شده در رویداد مجازی داده‌کاوی، هوش مصنوعی، الگوریتم، کدگذاری و فشرده‌سازی و کارگاه‌های ارائه شده در رویداد حضوری داده‌کاوی، هوش مصنوعی، الگوریتم، کدگذاری و فشرده‌سازی، نظریه بازی و مکانیک سیالات است.

معاون سازمان به مراحل پذیرش دانش آموزان اشاره کرد و ادامه داد: دانش آموزان علاقه‌مند از تاریخ 22 تا 28 مردادماه اقدام به ثبت‌نام در این رویداد و دریافت سوالات ورودی کرده‌اند سوالات ورودی شامل معماهای علمی و سوالاتی در خصوص انگیزه شرکت‌کنندگان از شرکت در رویداد است، پس از ارسال پاسخ‌ها توسط شرکت کنندگان، تیم برگزاری اقدام به بررسی پاسخ‎ها کرده است.

وی خاطرنشان کرد: از میان 1200 نفر از دانش‌آموزانی که اقدام به ثبت مشخصات اولیه خود کرده بودند در حدود 630 پاسخ ارسال شده است که باتوجه به ظرفیت رویداد 330 نفر در مجموع در دو رویداد حضوری و مجازی پذیرفته شده‌اند ظرفیت رویداد مجازی 180 نفر و ظرفیت رویداد حضوری 150 نفر در نظر گرفته شده است که ملاک پذیرش، پاسخ دانش‌آموزان به سوالات ورودی بوده است.

این کارسوق با هدف تولید محتوایی علمی و ایجاد ارتباط علمی میان دانش آموزان و دانشجویان نخبه و بستر سازی رشد و خلافیت دانش آموزان و تجربه رویداد مسئله محور برگزار شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار